Publicerat: 8 månader sedan
Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar
I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Februari 2019 gjorde IAB Sverige en enkätundersökning om trender och attityder till Native-annonsering.
Svarande var både köp- och säljsidan.
Native Advertising är en annonseringsform som växer allt mer. En tydlig trend är att konverteringen bland de som hade läst en artikel är signifikant högre jämfört med de som inte läst någon artikel.
Oavsett syftet med en nativekampanj är det viktigt att få en översikt vad nativekampanjen kostar i form av produktion och distribution, samt den potentiella intäkt som kampanjen kan ge.
Till din hjälp kan du använda en investeringskalkyl för att beräkna ROI på kampanjen.
2017 genomförde vi en realtidsstudie mot annonsköpare och mediebyråer i Sverige. Vi ser att studien ger en ögonblicksbild av synen på Native-annonsering. Ladda ner genom att klicka på valfri bild.