ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring

Vår verksamhetsidé bygger på att ena, utbilda och påverka branschen i frågor om digital marknadsföring och reklam. Med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation strävar vi efter att vara det ledande landet inom online-marknadsföring i Europa och kanske, därmed, till ett av de ledande i världen.
Om oss

IAB Sverige grundades 2008 och ingår i ett nätverk av 47 IAB-organisationer i världen.

Vår moderorganisation IAB Europe i Bryssel arbetar nära EU Kommissionen i frågor som rör vår bransch för att bland annat undvika dåligt underbyggd lagstiftning. IAB Sverige är dessutom partner till den tekniska hub som ingår i nätverket IAB Tech Lab, en ideell organisation som engagerar medlemmar globalt för att utveckla grundläggande teknik och standarder som möjliggör tillväxt och förtroende för digitala mediers ekosystem.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 5 dagar sedan

Ny rapport från IAB Europe: State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Report 2024

IAB Europes hållbarhetsutskott, Sustainability Standards Committee, har för andra året i rad tagit fram…
Publicerat: 1 vecka sedan

Seminarium: Audio & Podcast

Vill du djupdyka in i världen av podcast och audio? Då har vi det…
Publicerat: 3 veckor sedan

Att invända mot direktreklam – En ovillkorlig rätt enligt GDPR

Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) konstaterade att H&M har behandlat personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen (GDPR) eftersom…
Publicerat: 1 månad sedan

Sales & Marketing Expo 2024

Träffa oss på Sveriges största mässa inom sälj och marknadsföring – Sales & Marketing…
Publicerat: 1 månad sedan

Webinar: GDPR och cookies i backspegeln – vad tar vi med oss in i 2024?

Välkommen på webinar den 18 januari kl 09.00 – 09.45 där vi sammanfattar dataskyddsåret…
Publicerat: 2 månader sedan

PTS avslutar sin granskning om cookieinformation

Den 7 oktober 2022 inledde PTS tillsyn över ett urval av webbplatsinnehavare för att…
Publicerat: 2 månader sedan

Hon är årets trendspanare

PÅ IAB Sveriges årliga trendseminarium deltog 12 talare för att på åtta minuter dela…
Publicerat: 3 månader sedan

Små och medelstora influencers får majoriteten av intäkterna

Det är influencers med under 100 000 följare som får den största delen av intäkterna…
Publicerat: 3 månader sedan

Ny rapport från IAB Europe: Attitudes to Programmatic Advertising

För nionde året i rad presenterar IAB Europe rapporten Attitudes to Programmatic Advertising som…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved