ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring

Vår verksamhetsidé bygger på att ena, utbilda och påverka branschen i frågor om digital marknadsföring och reklam. Med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation strävar vi efter att vara det ledande landet inom online-marknadsföring i Europa och kanske, därmed, till ett av de ledande i världen.
Om oss

IAB Sverige grundades 2008 och ingår i ett nätverk av 47 IAB-organisationer i världen.

Vår moderorganisation IAB Europe i Bryssel arbetar nära EU Kommissionen i frågor som rör vår bransch för att bland annat undvika dåligt underbyggd lagstiftning. IAB Sverige är dessutom partner till den tekniska hub som ingår i nätverket IAB Tech Lab, en ideell organisation som engagerar medlemmar globalt för att utveckla grundläggande teknik och standarder som möjliggör tillväxt och förtroende för digitala mediers ekosystem.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 7 timmar sedan

IAB enas i gemensamt åtagande för hållbar digital marknadsföring

Hållbarhet står högt på agendan för marknadsföringsbranschen just nu. IAB Sverige har sedan tidigare…
Publicerat: 1 dag sedan

Se vårt webinar om CommToAct & Greenwashing och Greenhushing

Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct Planet. Ett initiativ…
Publicerat: 1 vecka sedan

IAB Sverige satsar på Retail Media med ny Task Force

Nu startar IAB Sverige en Task Force för Retail Media. I specialistgruppen sitter representanter…
Publicerat: 3 veckor sedan

Nu lanseras TCF 2.2

För att fortsätta hjälpa det digitala ekosystemet att följa de krav som finns i…
Publicerat: 1 månad sedan

Förvaltningsrätten i Stockholm slår fast att Klarna Bank brustit i sin informationsplikt

Det är nu hög tid att samtliga organisationer ser över sin integritetspolicy och säkerställer…
Publicerat: 1 månad sedan

Podcast driver den starka tillväxten för ljudmedier

Ladda ner rapporten här Annonsinvesteringarna för podcast ökade med 22 % under 2022. Det…
Publicerat: 1 månad sedan

Nu lanseras CommToAct Planet!

Marknadsföringens roll i klimatomställningen har blivit alltmer central för att driva både beteendeförändring och…
Publicerat: 2 månader sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2023

På IAB Sveriges årsstämma 25 april 2023 valdes Daniel Weilar som ordförande för sjunde…
Publicerat: 2 månader sedan

Uppdatering av minimum acceptable practice gällande cookie-banner

Organisationen NOYB har under en längre period granskat olika europeiska bolags cookie-banners och uppmärksammat…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved