Hem Allt om IAB Sverige

Allt om IAB Sverige

190425 GDPR- ett år senare

0
Det är snart ett år efter att GDPR infördes - var är vi idag? IAB Europe’s Education and Training Committee member iubenda leder i det...

190507 Webinar: Transparent & Consent Framework v2.0

0
Transparent & Consent Framework v2.0 Missade du dessa webinars? Här hittar du presentations-slides och inspelningen av dem För publicister   För CMP/leverantörer  IAB Europe, i samarbete med IAB...

190911 IAB Nordic Meetup DMEXCO

0
IAB Nordic Meetup 11 september - DMEXCO Köln För fjärde året i rad bjuder vi in till IAB Nordic Meetup i Köln under digitalmässan DMEXCO. DMEXCO...

200116-Q1 Transparency & Consent Framework v2.0 Workshop-webinars

0
Webinars går att lyssna på i efterhand! I slutet av Q1 2020 kommer TCF v1.1 inte längre att fungera utan nu blir det endast TCF...

200219 ATS Stockholm 2020

0
ATS Stockholm 2020 - 19 februari ATS kommer till Stockholm och erbjuder ett event med specifikt fokus på den programmatiska och datadrivna reklamen samt martech...

200603 IAB Europe Interact Online

0
Med tanke på de nuvarande omständigheterna kring COVID-19-pandemin, har IAB Europe tagit beslutet att skjuta upp sitt årliga evenemang, Interact, till 2021. Nu kommer...

200930 – ePrivacy uppdateringar under det tyska ordförandeskapet

0
Den 6 juli lade det nyligen tillträdda tyska ordförandeskapet i EUs råd fram ett policy-förslag till eprivacy-förordningen, men vi har fortfarande ännu inte sett...

21-10-27 IAB Sweden Programmatic Event

0
IAB Sweden Programmatic Event Den 27 oktober är det dags igen för IAB Sveriges populära Programmatic Event på Oscars Teatern i Stockholm. Tillsammans med Task Force...

Adverty blir första adtech-bolag i Sverige att erhålla IAB Sweden Gold...

0
Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, har nyligen tilldelats IAB Sveriges Gold Standard certifikat. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel som...

Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige

1
Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, får nu tillskott av Aller media i sin styrelse...

Attitudes to Digital Video Advertising report

0
IAB Europe Report: 2018 Attitudes to Digital Video Advertising April 2019 Det är nu tredje året som vi beskriver attityder till digital video i 2018 Attitudes...

Attitudes to Programmatic Advertising 2020

0
Den Programmatiska handeln är nu värd över 23 miljarder euro Bryssel den 2 oktober: IAB Europe, den ledande europeiska branschorganisationen för digital marknadsföring och reklam,...