ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring

Vår verksamhetsidé bygger på att ena, utbilda och påverka branschen i frågor om digital marknadsföring och reklam. Med hjälp av gedigen kunskapsutveckling och förtroendeingivande kommunikation strävar vi efter att vara det ledande landet inom online-marknadsföring i Europa och kanske, därmed, till ett av de ledande i världen.
Om oss

IAB Sverige grundades 2008 och ingår i ett nätverk av 47 IAB-organisationer i världen.

Vår moderorganisation IAB Europe i Bryssel arbetar nära EU Kommissionen i frågor som rör vår bransch för att bland annat undvika dåligt underbyggd lagstiftning. IAB Sverige är dessutom partner till den tekniska hub som ingår i nätverket IAB Tech Lab, en ideell organisation som engagerar medlemmar globalt för att utveckla grundläggande teknik och standarder som möjliggör tillväxt och förtroende för digitala mediers ekosystem.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 1 månad sedan

De avgör vinnarna av Mixx Awards 2025

Bidragsperioden för IAB Sveriges Mixx Awards 2025 har öppnat. Nu presenterasjurygrupperna där vi hittar…
Publicerat: 2 månader sedan

Brott mot GDPR kan också innebära brott mot marknadsföringslagen

EU-domstolen har den 4 oktober 2024 meddelat ett intressant avgörande avseende ett tyskt apoteksföretag…
Publicerat: 2 månader sedan

ICCs nya marknadsföringskod

I takt med att annonsmarknaden blir allt mer komplex och inflytelserik ökar behovet att…
Publicerat: 2 månader sedan

Webinar: CommToAct People: Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt en bra affär?

Välkommen till CommToAct Peoples webinar om digital tillgänglighet, där vi tillsammans med FUNKA.com utforskar…
Publicerat: 2 månader sedan

Gold Standard 2.0 – en kvalitetsstämpel för ökat ansvar inom digital annonsering

IAB Sverige lanserar Gold Standard 2.0, ett uppdaterat initiativ som syftar till att stärka…
Publicerat: 3 månader sedan

Trendseminarium 8 Minutes 2024

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta…
Publicerat: 3 månader sedan

Webinar: Så maxar ni försäljningen med partnermarknadsföring – både inför Black Week och på lång sikt

Vill ni ta ert företag till nästa nivå med hjälp av partnermarknadsföring? Missa inte…
Publicerat: 4 månader sedan

Ytterligare sanktionsavgifter utfärdade av IMY för användning av Meta-pixeln

I början av sommaren utfärdade Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) en sanktionsavgift på 15 miljoner kronor mot…
Publicerat: 5 månader sedan

Sanktionsavgift för Avanza för bristande säkerhetsåtgärder vid användning av Meta-pixeln

Sanktionsavgift för Avanza för bristande säkerhetsåtgärder vid användning av Meta-pixeln I början av sommaren…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved