Under de senaste åren har influencer Marketing utvecklats från en marknadsföringstaktik till en mångmiljardindustri. Influencer Marketing ger ett varumärke chansen att förena dess marknadsföring, PR, försäljning och närvaro i sociala medier genom att kommunicera via en stark profil. Influencer marketing är köpt media där en annonsör marknadsför sig via/med en influencer. En influencer är en person som själv är avsändare av sina kanaler och har en följarskara som är större än bara “vänner” och som påverkar och engagerar sina följare över tid. I vår guide hittar du många praktiska råd om avtal, annonsmärkning, fejk, betalningsmodeller, kampanjstrategier, KPIer och juridik. Vill du lära dig mer om Influencer Marketing? På denna sida hittar du all information du kan tänka dig kring ämnet. Genom vårt utbildande material får du lära dig mer om vad influencer Marketing är, hur Influencer Marketing fungerar och hur du köper och använder Influencer Marketing.
Du vet väl att vi har samlat marknadsföringsrelaterade digitala riktlinjer? Du hittar regler som rör läkemedels-, alkohol och tobaksindustrin, reklam till barn, spelreklam samt online privacy, Dataskyddsförordningen/GDPR, livsmedel och direktmarknadsföring här.
Här kan du se vårt senaste seminarium om Influencer Marketing