Influencer marketing

Under de senaste åren har influencer Marketing utvecklats från en marknadsföringstaktik till en mångmiljardindustri. Influencer Marketing ger ett varumärke chansen att förena dess marknadsföring, PR, försäljning och närvaro i sociala medier genom att kommunicera via en stark profil. Influencer marketing är köpt media där en annonsör marknadsför sig via/med en influencer. En influencer är en person som själv är avsändare av sina kanaler och har en följarskara som är större än bara “vänner” och som påverkar och engagerar sina följare över tid. I vår guide hittar du många praktiska råd om avtal, annonsmärkning, fejk, betalningsmodeller, kampanjstrategier, KPIer och juridik. Vill du lära dig mer om Influencer Marketing? På denna sida hittar du all information du kan tänka dig kring ämnet. Genom vårt utbildande material får du lära dig mer om vad influencer Marketing är, hur Influencer Marketing fungerar och hur du köper och använder Influencer Marketing.

Du vet väl att vi har samlat marknadsföringsrelaterade digitala riktlinjer? Du hittar regler som rör läkemedels-, alkohol och tobaksindustrin, reklam till barn, spelreklam samt online privacy, Dataskyddsförordningen/GDPR, livsmedel och direktmarknadsföring här.

Här kan du se vårt senaste seminarium om Influencer Marketing

Dela sida:

Influencer Marketing 2019 – 2022p

Utvecklingen för Influencer Marketing i Sverige

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram en rapport om utvecklingen för influencer marketing.

Rapporten är finansierad av IAB Sverige där alla våra medlemmar får ta del av dessa siffror. Exklusiv för IAB Sveriges medlemmar och prenumeranter till IRM. (Ord. pris 4900 kr) Ladda ner rapporten här:

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 12 månader sedan

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring – Självregleringen riskeras att sättas ur spel Flera avgöranden…
Publicerat: 1 år sedan

Influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder 2022

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram…
Publicerat: 1 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Publicerat: 3 år sedan

Sveriges största influencer-nätverk och agenturer visar vägen för en säker och transparent annonsaffär

Daniel Troyse, Head Of Influencer, Bonnier Lifestylegruppen & Tailsweep, Alexander Gradin, Co-founder, Beatly, Amanda…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved