Task force - Content Advertising

IAB Sverige Task Force Content Advertising är en grupp specialister inom området. Arbetsgruppen har som uppdrag att uppdatera riktlinjerna för branschen och reda ut förvirringar kring definition och struktur. Detta genom att ta fram standarder och riktlinjer för annonsering samt diskutera möjligheter och utmaningar som möter sektorn idag.

Caroline Swärd

Bonnier News

Ordförande

Philip Nyquist

SUNT Content

Edvin Wennerholm

Ad-On

Stefan Lundstedt

Informa

Henric Smolak

Azerion

David Lind

Azerion

Karin Schmidt

Schibsted

Stina Herrlin

Future Media Group

Daniel Montell

Tre Kronor Media

Isabel Lechte

Riksbyggen

Ida Fridh

Aller media

Robin Nilsson

NTM Media

Magnus Kihlgren

Readpeak

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 4 veckor sedan

Content Advertising når 500 miljoner kronor i 2024

Den senaste specialrapporten från IRM presenterar utvecklingen för annonsinvesteringar i content advertising. Under 2024…
Publicerat: 1 månad sedan

Webinar: Content Advertising – Vi tar tempen på content advertising och navigerar genom juridiska utmaningar

Är du nyfiken på hur det går för content advertising, både här i Sverige…
Publicerat: 1 år sedan

Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar

I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Publicerat: 2 år sedan

Seminarium: Är all textannonsering Native?

Torsdagen den 9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium på Playhouse…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved