Sök

Sökmarknadsföring gör det möjligt för företag att erbjuda sina varor och tjänster i det ögonblick som konsumenter aktivt söker efter företagets produkter. I takt med att den digitala utvecklingen blir verklighet blir det allt viktigare med synlighet i digitala medier. Enligt färsk statistik från Google uppgår antalet sökningar på Google per dag nu till ca. 7 miljarder världen över. 15% av dessa sökningar är unika och har aldrig sökts på sedan tidigare. Enbart i Sverige görs det idag fler än 55 miljoner sökningar på Google.

Här kan du se vårt senaste seminarium om sökmarknadsföring

Dela sida:

Stora Sök- och Produkthandboken 2021

Som konsument, beslutsfattare, butiksägare och föräldrar o.s.v. möter vi små korta ögonblick där vi är i behov av att utföra en sökhandling. Sök sker i klassiska sökmotorer som Google och Bing. Men varje skrivet eller inpratat sökord hos e-handelstjänster, katalogtjänster, resesajter, karttjänster, online-videotjänster och jämförelsesajter med fler räknas också som sök. Sök är alltså det vi människor gör på en digital enhet när vi går från intention till handling och utför en faktisk sökning. Handboken uppdaterades januari 2021 och är mycket omfattande och riktar sig till marknadsförare men även andra som vill öka på sin förståelse för sökmarknadsföringens möjligheter och tillvägagångssätt.

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 6 månader sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved