Content Advertising

Content Advertising (tidigare native advertising) är det nya samlingsbegreppet för annonser med ett redaktionellt innehåll. Exempel på produkter inom content advertising är native och content display.

Gemensamt för alla produkter inom content advertising är att de handlar om annonsmärkt, innehållsdriven kommunikation, som efterliknar ett redaktionellt inslag. content advertising existerar på en rad olika plattformar och i olika former.

På den här sidan har task force samlat användbar information om mediet.

 

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 år sedan

Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar

I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Publicerat: 1 år sedan

Seminarium: Är all textannonsering Native?

Torsdagen den 9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium på Playhouse…
Publicerat: 2 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved