Legal och Policy

Den interaktiva marknadsföringen är föremål för dramatiska lagförslag som kan komma att helt ändra spelreglerna för en marknad som är uppbyggd på ett stort mått av självständighet och frihet. Starka röster görs sig i denna debatt hörda för skyddet av individen, men utan motvikt riskerar begränsningarna i användningen av modern teknik att bromsa utvecklingen i många viktiga branscher.
Trots att utvecklingen gått framåt är det i stort sätt omöjligt att veta hur framtidens tjänster och produkter kommer att se ut. För lagstiftare världen över har denna teknikrevolution inneburit användning som varit mycket svår att reglera. Detta särskilt som aktörerna och åtgärderna på ett helt nytt sätt är gränsöverskridande. De traditionella processerna och lösningarna för lagstiftning har i denna nya värld visat sig vara svåra att applicera.

På denna sida kan du läsa om olika verktyg som IAB arbetar med lokalt, på Europanivå och globalt.

Här kan du se vårt senaste seminarium som handlar om den legala aspekten av greenwashing.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 veckor sedan

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs I somras publicerade Post- och telestyrelsen ett…
Publicerat: 2 månader sedan

Utgivningsbevis för webbplatser – vad gäller enligt GDPR?

Dataskyddsförordningen (GDPR) tillåter att medlemsländerna gör undantag från reglerna om personuppgiftsbehandling i dataskyddsförordningen om…
Publicerat: 6 månader sedan

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring – Självregleringen riskeras att sättas ur spel Flera avgöranden…
Publicerat: 2 år sedan

Vad innebär Schrems II i praktiken?

EU-domstolen kom i somras med en dom som underkände kommissionens beslut om att det…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved