Legal och Policy

Den interaktiva marknadsföringen är föremål för dramatiska lagförslag som kan komma att helt ändra spelreglerna för en marknad som är uppbyggd på ett stort mått av självständighet och frihet. Starka röster gör sig i denna debatt hörda för skyddet av individen, men utan motvikt riskerar begränsningarna i användningen av modern teknik att bromsa utvecklingen i många viktiga branscher.
Trots att utvecklingen gått framåt är det i stort sätt omöjligt att veta hur framtidens tjänster och produkter kommer att se ut. För lagstiftare världen över har denna teknikrevolution inneburit användning som varit mycket svår att reglera. Detta särskilt som aktörerna och åtgärderna på ett helt nytt sätt är gränsöverskridande. De traditionella processerna och lösningarna för lagstiftning har i denna nya värld visat sig vara svåra att applicera.

På denna sida kan du läsa om olika verktyg som IAB arbetar med lokalt, på Europanivå och globalt.

Här kan du se vårt senaste webinar som handlar om miljöpåståenden i marknadsföringen.

 

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 4 månader sedan

Webinar: GDPR och cookies i backspegeln – vad tar vi med oss in i 2024?

Välkommen på webinar den 18 januari kl 09.00 – 09.45 där vi sammanfattar dataskyddsåret…
Publicerat: 7 månader sedan

EU utökar Norges Meta-beslut – samtycke krävs för riktad reklam

Flera medier har rapporterat om att Europeiska dataskyddsmyndigheten EDPB förra veckan beslutade att utöka…
Publicerat: 7 månader sedan

Kommissionen och tillsynsmyndigheter granskar influencers affärsmetoder

Den 16 oktober presenterade Kommissionen att de, tillsammans med nationella tillsynsmyndigheter, inom kort kommer…
Publicerat: 8 månader sedan

Irländska dataskyddskommissionen meddelar böter på 345 miljoner euro för TikTok

Den 1 september 2023 antog den irländska dataskyddskommissionen (DPC) ett slutgiltiga beslut angående huruvida…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved