Legal och Policy

Den interaktiva marknadsföringen är föremål för dramatiska lagförslag som kan komma att helt ändra spelreglerna för en marknad som är uppbyggd på ett stort mått av självständighet och frihet. Starka röster görs sig i denna debatt hörda för skyddet av individen, men utan motvikt riskerar begränsningarna i användningen av modern teknik att bromsa utvecklingen i många viktiga branscher.
Trots att utvecklingen gått framåt är det i stort sätt omöjligt att veta hur framtidens tjänster och produkter kommer att se ut. För lagstiftare världen över har denna teknikrevolution inneburit användning som varit mycket svår att reglera. Detta särskilt som aktörerna och åtgärderna på ett helt nytt sätt är gränsöverskridande. De traditionella processerna och lösningarna för lagstiftning har i denna nya värld visat sig vara svåra att applicera.

På denna sida kan du läsa om olika verktyg som IAB arbetar med lokalt, på Europanivå och globalt.

Här kan du se vårt senaste seminarium som handlar om den legala aspekten av greenwashing.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 månader sedan

Uppdatering av minimum acceptable practice gällande cookie-banner

Organisationen NOYB har under en längre period granskat olika europeiska bolags cookie-banners och uppmärksammat…
Publicerat: 3 månader sedan

Betydelsen av utgivningsbevis vid hantering av känsliga personuppgifter

I början av februari kom en intressant dom mellan Verifiera AB (Verifiera) och Integritetsskyddsmyndigheten…
Publicerat: 4 månader sedan

IAB Europe söker domstolens beslut om validering av handlingsplanen för TCF

IAB Europe har lämnat in en formell begäran om interimistiska åtgärder till den belgiska…
Publicerat: 5 månader sedan

IAB Europe reagerar på APDs validering av handlingsplanen för TCF

Den belgiska dataskyddsmyndigheten (APD) har informerat IAB Europe att man har validerat alla punkter…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved