Digital audio (digitalt ljud) kategoriseras ofta som musiktjänster, radio eller podcasts men skillnaderna blir allt mindre och idag finns musiktjänster som erbjuder radio och radioprogram som distribueras till konsumenter via internet-uppkopplade plattformar. Efter många år av gradvis tillväxt har av digital audio på nätet via playtjänster och podcasts gjort att mediet har utvecklat en lovande online-annonsering.
Detta ökar på grund av den känslomässiga dragningen ljud har i våra liv, vårt förtroende för radio, ökningen av bärbara streaming-enheter och den fortsatta utvecklingen av innehåll på nätet. Genom vårt utbildande material får du lära dig allt från vad digitalt ljud är, hur det används och hur det fungerar, samt vilka möjligheter digitalt ljud skapar för marknadsförare.
Här har vår task force för audio & pod samlat användbar information för dig som vill lära dig mer om mediet.
Se vårt senaste stjärnspäckade seminarium ”Ursäkta, podcast är framtiden!”, där vi bl.a. gästades av succéduon Edvin & Johanna från podden Ursäkta, podcast-legenderna Fredrik Wikingsson och Sofia Wistam, samt Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg från Ångestpodden.