Audio & Pod

Digital audio (digitalt ljud) kategoriseras ofta som musiktjänster, radio eller podcasts men skillnaderna blir allt mindre och idag finns musiktjänster som erbjuder radio och radioprogram som distribueras till konsumenter via internet-uppkopplade plattformar. Efter många år av gradvis tillväxt har av digital audio på nätet via playtjänster och podcasts gjort att mediet har utvecklat en lovande online-annonsering.

Detta ökar på grund av den känslomässiga dragningen ljud har i våra liv, vårt förtroende för radio, ökningen av bärbara streaming-enheter och den fortsatta utvecklingen av innehåll på nätet. Genom vårt utbildande material får du lära dig allt från vad digitalt ljud är, hur det används och hur det fungerar, samt vilka möjligheter digitalt ljud skapar för marknadsförare.

Här har vår task force för audio & pod samlat användbar information för dig som vill lära dig mer om mediet.

Se vårt senaste seminarium om podcast:

Dela sida:

Annonsmarknaden för podcasts 2022-2023

IRM kan för tredje året i rad presentera en specialrapport om annonsinvesteringen i podcasts i samarbete med IAB Sverige och Sveriges Tidskrifter. Rapporten släpptes 4 maj 2023 och visar fortsatt tvåsiffrig tillväxt för podcast-annonseringen. Exklusiv för IAB Sveriges medlemmar och prenumeranter till IRM.

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 månader sedan

Seminarium: Ursäkta, podcast är framtiden!

Vill du utforska den dynamiska värld som omger podcasting och digitalt ljudinnehåll? Då ska…
Publicerat: 1 år sedan

Podcast driver den starka tillväxten för ljudmedier

Ladda ner rapporten här Annonsinvesteringarna för podcast ökade med 22 % under 2022. Det…
Publicerat: 1 år sedan

Seminarium: Kan podd skapa kommersiella framgångar?

Ur ett publicistiskt perspektiv är podcast en av de mest intressanta utvecklingarna inom media…
Publicerat: 1 år sedan

Seminarium: Podcast – ROI, myter och sanningar

Den 24 maj kl 15.00 – 17.00 bjuder task force Audio & Podcast in…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved