Audio & Pod

Digital Audio (digitalt ljud) kategoriseras ofta som musiktjänster, radio eller podcasts men skillnaderna blir allt mindre och idag finns musiktjänster som erbjuder radio, radioprogram som distribueras till konsumenter via internet-uppkopplade plattformar. Efter många år av gradvis tillväxt har av Digital Audio på nätet via playtjänster och podcasts gjort att mediet har utvecklat en lovande online-annonsering.

Detta ökar på grund av den känslomässiga dragningen ljud har i våra liv, vårt förtroende för radio, ökningen av bärbara streaming-enheter och den fortsatta utvecklingen av innehåll på nätet. Genom vårt utbildande material får du lära dig allt från vad digitalt ljud är, hur det används, hur det fungerar och vilka möjligheter digitalt ljud skapar för marknadsförare.

Här har vår task force för Audio & Pod samlat användbar information för dig som vill lära dig mer om mediet.

Dela sida:

Annonsmarknaden för Podcasts 2019-2022

14 april 2021 var det Sverigepremiär för första rapporten som beskriver annonsörers investeringar i Podcast i Sverige i samarbete med IRM. 11 maj 2022 släpptes den uppdaterade versionen.
Mätningen beskriver Podlandskapets reklaminvesteringar. Rapporten är finansierad av IAB Sverige där alla våra medlemmar får du ta del av dessa siffror.
Exklusiv för IAB Sveriges medlemmar och prenumeranter till IRM. (Ord. pris 4900 kr)

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 6 månader sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Publicerat: 8 månader sedan

Podcast kommer omsätta 400 miljoner under 2022

IAB Sverige har i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) för andra…
Publicerat: 2 år sedan

Podcasts – mest snabbväxande mediekategorin 2021

Nu presenteras för första gången någonsin de svenska annonsintäkterna för podcast I samarbete med…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved