Audio & Pod

Digital audio (digitalt ljud) kategoriseras ofta som musiktjänster, radio eller podcasts men skillnaderna blir allt mindre och idag finns musiktjänster som erbjuder radio och radioprogram som distribueras till konsumenter via internet-uppkopplade plattformar. Efter många år av gradvis tillväxt har av digital audio på nätet via playtjänster och podcasts gjort att mediet har utvecklat en lovande online-annonsering.

Detta ökar på grund av den känslomässiga dragningen ljud har i våra liv, vårt förtroende för radio, ökningen av bärbara streaming-enheter och den fortsatta utvecklingen av innehåll på nätet. Genom vårt utbildande material får du lära dig allt från vad digitalt ljud är, hur det används och hur det fungerar, samt vilka möjligheter digitalt ljud skapar för marknadsförare.

Här har vår task force för audio & pod samlat användbar information för dig som vill lära dig mer om mediet.

Se vårt senaste stjärnspäckade seminarium ”Ursäkta, podcast är framtiden!”, där vi bl.a. gästades av succéduon Edvin & Johanna från podden Ursäkta, podcast-legenderna Fredrik Wikingsson och Sofia Wistam, samt  Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg från Ångestpodden.

Dela sida:

Annonsmarknaden för podcasts 2019-2025p

Svenska podcastmarknaden på väg mot rekordnivåer

I den senaste specialrapporten från IRM, som är framtagen i samarbete med IAB Sverige och Sveriges Tidskrifter, presenteras nya insikter om den svenska annonsmarknaden för podcasts. Rapporten visar på en ljusare framtid för podcastmarknaden med en prognos om en stark tillväxt de kommande åren.

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 5 månader sedan

Svenska podcastmarknaden på väg mot rekordnivåer

I den senaste specialrapporten från IRM, som är framtagen i samarbete med IAB Sverige…
Publicerat: 9 månader sedan

Seminarium: Ursäkta, podcast är framtiden!

Vill du utforska den dynamiska värld som omger podcasting och digitalt ljudinnehåll? Då ska…
Publicerat: 2 år sedan

Podcast driver den starka tillväxten för ljudmedier

Ladda ner rapporten här Annonsinvesteringarna för podcast ökade med 22 % under 2022. Det…
Publicerat: 2 år sedan

Seminarium: Kan podd skapa kommersiella framgångar?

Ur ett publicistiskt perspektiv är podcast en av de mest intressanta utvecklingarna inom media…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved