Native i print är, precis som för digitalt, att reklaminnehåll smälter samman med det redaktionella innehållet på ett sätt som känns sömlöst och relevant för läsaren. Denna form av annonsering är utformad för att likna utseendet och känslan av den omgivande redaktionella miljön.
- Långvarig exponering och tillförlitlighet
Tryckta material, som tidningar eller magasin, erbjuder längre exponering då de kan ligga framme under en längre tid. Dessutom anses tryckta medier ofta vara mer trovärdiga av konsumenter, vilket kan stärka varumärkets image. - Målgruppsfokusering
Genom att placera Native i specifika tryckta publikationer kan företag effektivt rikta sig direkt till sin önskade målgrupp. - Mindre störande och högkvalitativ presentation
Native i tryck uppfattas ofta som mindre påträngande jämfört med digitala popup-annonser. Dessutom kan den fysiska kvaliteten på tryckta annonser förstärka annonsens budskap.
Annonsmärkning: Tydlig annonsmärkning i versaler. Typsnittet är publicisten egna alternativt ett snarlikt och grafiska element är samma som publicistens. Mallar är framtagna tillsammans med redaktionerna och innehållet produceras antingen av publicisternas interna content studio eller av en pålitlig, extern innehållsleverantör.
Mätning: Native i print mäts på samma sätt som övriga annonser i print. Fråga dina sälj-/mediekontakter vad de erbjuder för mätning och hur det går till.