Native i print

Native i print är, precis som för digitalt,  att reklaminnehåll smälter samman med det redaktionella innehållet på ett sätt som känns sömlöst och relevant för läsaren. Denna form av annonsering är utformad för att likna utseendet och känslan av den omgivande redaktionella miljön.

  1. Långvarig exponering och tillförlitlighet
    Tryckta material, som tidningar eller magasin, erbjuder längre exponering då de kan ligga framme under en längre tid. Dessutom anses tryckta medier ofta vara mer trovärdiga av konsumenter, vilket kan stärka varumärkets image.

  2. Målgruppsfokusering
    Genom att placera Native i specifika tryckta publikationer kan företag effektivt rikta sig direkt till sin önskade målgrupp.

  3. Mindre störande och högkvalitativ presentation
    Native i tryck uppfattas ofta som mindre påträngande jämfört med digitala popup-annonser. Dessutom kan den fysiska kvaliteten på tryckta annonser förstärka annonsens budskap.

Annonsmärkning: Tydlig annonsmärkning i versaler. Typsnittet är publicisten egna alternativt ett  snarlikt och grafiska element är samma som publicistens. Mallar är framtagna tillsammans med redaktionerna och innehållet produceras antingen av publicisternas interna content studio eller av en pålitlig, extern innehållsleverantör.


Mätning: Native i print mäts på samma sätt som övriga annonser i print. Fråga dina sälj-/mediekontakter vad de erbjuder för mätning och hur det går till.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 10 månader sedan

Content Advertising når 500 miljoner kronor i 2024

Den senaste specialrapporten från IRM presenterar utvecklingen för annonsinvesteringar i content advertising. Under 2024…
Publicerat: 11 månader sedan

Webinar: Content Advertising – Vi tar tempen på content advertising och navigerar genom juridiska utmaningar

Är du nyfiken på hur det går för content advertising, både här i Sverige…
Publicerat: 2 år sedan

Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar

I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Publicerat: 2 år sedan

Seminarium: Är all textannonsering Native?

Torsdagen den 9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium på Playhouse…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved