Om oss

IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som finns för att ena, utbilda och påverka den digitala marknadsföringsbranschen. Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som byråer, annonsörer, publicister, underleverantörer, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag cirka 300 bolag.

Enar

Genom att vi, tillsammans med våra medlemmar, skapar standards och riktlinjer enar vi branschen. Vi skapar möjligheter för olika delar av det digitala ekosystemet att utbyta kunskap och knyta kontakter

Utbildar

Vi främjar utveckling och utbildar branschen genom våra certifieringskurser, handböcker och seminarier

Påverkar

Genom att väcka opinion, driva branschfrågor och samtala med politiker påverkar vi branschens utveckling

Vad vi gör​

Genom att samla landets intressenter i hela ekosystemet för digital marknadskommunikation driver vi utveckling mot en fungerande och hållbar industri. Många av våra medlemmar sitter med i våra olika specialistgrupper, så kallade Task Forces. Dessa grupper jobbar med att definiera standarder och guidelines, arrangera seminarier och ta fram annat utbildande material som branschen behöver.
Stadgar & Årsredovisning

Vill du veta mer om vår verksamhet?

Ladda ner vår årsredovisning stadgar här.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 2 dagar sedan

Så kommer du igång med annonsering i gaming

Gamingbranschen växer stadigt och idag spelar 60 % av svenskarna någon typ av videospel*….
Publicerat: 2 veckor sedan

400 Sekunder – All of Us

I detta avsnitt av 400 sekunder bjuder vi in vår samarbetspartner All of Us….
Publicerat: 2 veckor sedan

IAB Europe reagerar på APDs validering av handlingsplanen för TCF

Den belgiska dataskyddsmyndigheten (APD) har informerat IAB Europe att man har validerat alla punkter…
Publicerat: 3 veckor sedan

Retail media – en etablerad del av medieplanerna

IAB Europe förutspår att annonsinvesteringarna i retail media kommer mångdubblas till 2026. Tredjepartskakans död…
Publicerat: 1 månad sedan

400 Sekunder – RTB House

I detta avsnitt av 400 sekunder bjöd vi in Karolina Klijer, Business Development Director…
Publicerat: 2 månader sedan

Delta i IAB Europes enkät om branschens hållbarhetsarbete

Just nu genomför IAB Europes Sustainability Standards Committee en enkätundersökning. De behöver din hjälp…
Publicerat: 2 månader sedan

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs I somras publicerade Post- och telestyrelsen ett…
Publicerat: 3 månader sedan

Seminarium: Är all textannonsering Native?

Torsdagen den 9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium på Playhouse…
Publicerat: 3 månader sedan

Här är de nominerade i Mixx Awards 2022!

Nu står det klart vilka bidrag jurygrupperna har valt ut som nominerade i IAB…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved