Om oss

IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som finns för att ena, utbilda och påverka den digitala marknadsföringsbranschen. Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som byråer, annonsörer, publicister, underleverantörer, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag närmare 300 medlemsbolag.

Enar

Genom att vi, tillsammans med våra medlemmar, skapar standards och riktlinjer enar vi branschen. Vi skapar möjligheter för olika delar av det digitala ekosystemet att utbyta kunskap och knyta kontakter

Utbildar

Vi främjar utveckling och utbildar branschen genom våra certifieringskurser, handböcker och seminarier

Påverkar

Genom att väcka opinion, driva branschfrågor och samtala med politiker påverkar vi branschens utveckling

Vad vi gör​

Genom att samla landets intressenter i hela ekosystemet för digital marknadskommunikation driver vi utveckling mot en fungerande och hållbar industri. Många av våra medlemmar sitter med i våra olika specialistgrupper, så kallade Task Forces. Dessa grupper jobbar med att definiera standarder och guidelines, arrangera seminarier och ta fram annat utbildande material som branschen behöver.
Stadgar & Årsredovisning

Vill du veta mer om vår verksamhet?

Ladda ner vår årsredovisning & stadgar här.

Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 2 dagar sedan

Programmatic Up Talk: Addressing Addressability

Tisdagen den 4 april bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med…
Publicerat: 1 vecka sedan

Förändrad tidsplan för IAB Europe och TCF-handlingsplanen

Publicerat: 1 vecka sedan

Delta i global undersökning om inkludering, rättvisa, mångfald och mental hälsa senast 15 april

Gör din röst hörd i global undersökning om inkludering, jämställdhet, mångfald och psykisk ohälsa…
Publicerat: 3 veckor sedan

Betydelsen av utgivningsbevis vid hantering av känsliga personuppgifter

I början av februari kom en intressant dom mellan Verifiera AB (Verifiera) och Integritetsskyddsmyndigheten…
Publicerat: 4 veckor sedan

IAB Europe Webinar: The Great Debate: How Can We Advance Sustainability in Digital Advertising?

Did you know that the internet’s overall environmental impact is estimated to be at…
Publicerat: 4 veckor sedan

Webinar: IAB Europe’s Programmatic Premium Video: What You Need to Know Today

IAB Europe will bring together a panel of experts from its Programmatic Trading Committee…
Publicerat: 4 veckor sedan

IAB Europe Webinar: Brand Advertising Spotlight: The In-Game Opportunity in Europe

 IAB Europe will bring together a panel of experts from its Brand Advertising Committee…
Publicerat: 4 veckor sedan

Vill du delta i vår nya task force Retail Media?

I mars startar vi upp en ny task force för Retail media Vi söker…
Publicerat: 1 månad sedan

IAB Europe söker domstolens beslut om validering av handlingsplanen för TCF

IAB Europe har lämnat in en formell begäran om interimistiska åtgärder till den belgiska…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved