Om oss

IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som finns till för att ena, utbilda och påverka den digitala marknadsföringsbranschen. Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som byråer, annonsörer, publicister, underleverantörer, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag har vi närmare 300 medlemsbolag.

Enar

Genom att vi, tillsammans med våra medlemmar, skapar standards och riktlinjer enar vi branschen. Vi skapar möjligheter för olika delar av det digitala ekosystemet att utbyta kunskap och knyta kontakter

Utbildar

Vi främjar utveckling och utbildar branschen genom det material som våra task forces tar fram, till exempel handböcker, guider samt rapporter, men även via våra seminarier och event. 

Påverkar

Genom att väcka opinion, driva branschfrågor och samtala med politiker påverkar vi branschens utveckling

Vad vi gör​

Genom att samla landets intressenter i hela ekosystemet för digital marknadskommunikation driver vi utveckling mot en fungerande och hållbar industri. Många av våra medlemmar sitter med i våra olika specialistgrupper, så kallade Task Forces. Dessa grupper jobbar med att definiera standarder och guidelines, arrangera seminarier och ta fram annat utbildande material som branschen behöver.

Stadgar & Årsredovisning

Vill du veta mer om vår verksamhet?

Ladda ner vår årsredovisning & stadgar här.

Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 2 veckor sedan

2025, vänder det nu?

Efter en skön och välbehövlig julledighet är vi nu tillbaka vid rodret igen och…
Publicerat: 2 veckor sedan

Ytterligare personuppgiftsincidenter till följd av användning av Meta-Pixeln

Förra året tilldelades Avanza Bank AB en sanktionsavgift från Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), en sammanfattning av…
Publicerat: 2 månader sedan

De avgör vinnarna av Mixx Awards 2025

Bidragsperioden för IAB Sveriges Mixx Awards 2025 har öppnat. Nu presenterasjurygrupperna där vi hittar…
Publicerat: 3 månader sedan

Brott mot GDPR kan också innebära brott mot marknadsföringslagen

EU-domstolen har den 4 oktober 2024 meddelat ett intressant avgörande avseende ett tyskt apoteksföretag…
Publicerat: 3 månader sedan

ICCs nya marknadsföringskod

I takt med att annonsmarknaden blir allt mer komplex och inflytelserik ökar behovet att…
Publicerat: 3 månader sedan

Webinar: CommToAct People: Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt en bra affär?

Välkommen till CommToAct Peoples webinar om digital tillgänglighet, där vi tillsammans med FUNKA.com utforskar…
Publicerat: 3 månader sedan

Gold Standard 2.0 – en kvalitetsstämpel för ökat ansvar inom digital annonsering

IAB Sverige lanserar Gold Standard 2.0, ett uppdaterat initiativ som syftar till att stärka…
Publicerat: 4 månader sedan

Trendseminarium 8 Minutes 2024

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta…
Publicerat: 4 månader sedan

Webinar: Så maxar ni försäljningen med partnermarknadsföring – både inför Black Week och på lång sikt

Vill ni ta ert företag till nästa nivå med hjälp av partnermarknadsföring? Missa inte…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved