Publicerat: 1 vecka sedan
Brott mot GDPR kan också innebära brott mot marknadsföringslagen
EU-domstolen har den 4 oktober 2024 meddelat ett intressant avgörande avseende ett tyskt apoteksföretag…
IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som finns till för att ena, utbilda och påverka den digitala marknadsföringsbranschen. Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som byråer, annonsörer, publicister, underleverantörer, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag har vi närmare 300 medlemsbolag.
Vi främjar utveckling och utbildar branschen genom det material som våra task forces tar fram, till exempel handböcker, guider samt rapporter, men även via våra seminarier och event.
Genom att samla landets intressenter i hela ekosystemet för digital marknadskommunikation driver vi utveckling mot en fungerande och hållbar industri. Många av våra medlemmar sitter med i våra olika specialistgrupper, så kallade Task Forces. Dessa grupper jobbar med att definiera standarder och guidelines, arrangera seminarier och ta fram annat utbildande material som branschen behöver.
Ladda ner vår årsredovisning & stadgar här.