Om oss

IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som finns till för att ena, utbilda och påverka den digitala marknadsföringsbranschen. Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som byråer, annonsörer, publicister, underleverantörer, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag har vi närmare 300 medlemsbolag.

Enar

Genom att vi, tillsammans med våra medlemmar, skapar standards och riktlinjer enar vi branschen. Vi skapar möjligheter för olika delar av det digitala ekosystemet att utbyta kunskap och knyta kontakter

Utbildar

Vi främjar utveckling och utbildar branschen genom det material som våra task forces tar fram, till exempel handböcker, guider samt rapporter, men även via våra seminarier och event. 

Påverkar

Genom att väcka opinion, driva branschfrågor och samtala med politiker påverkar vi branschens utveckling

Vad vi gör​

Genom att samla landets intressenter i hela ekosystemet för digital marknadskommunikation driver vi utveckling mot en fungerande och hållbar industri. Många av våra medlemmar sitter med i våra olika specialistgrupper, så kallade Task Forces. Dessa grupper jobbar med att definiera standarder och guidelines, arrangera seminarier och ta fram annat utbildande material som branschen behöver.
Stadgar & Årsredovisning

Vill du veta mer om vår verksamhet?

Ladda ner vår årsredovisning & stadgar här.

Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 5 dagar sedan

Ny rapport från IAB Europe: State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Report 2024

IAB Europes hållbarhetsutskott, Sustainability Standards Committee, har för andra året i rad tagit fram…
Publicerat: 6 dagar sedan

Seminarium: Audio & Podcast

Vill du djupdyka in i världen av podcast och audio? Då har vi det…
Publicerat: 3 veckor sedan

Att invända mot direktreklam – En ovillkorlig rätt enligt GDPR

Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) konstaterade att H&M har behandlat personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen (GDPR) eftersom…
Publicerat: 1 månad sedan

Sales & Marketing Expo 2024

Träffa oss på Sveriges största mässa inom sälj och marknadsföring – Sales & Marketing…
Publicerat: 1 månad sedan

Webinar: GDPR och cookies i backspegeln – vad tar vi med oss in i 2024?

Välkommen på webinar den 18 januari kl 09.00 – 09.45 där vi sammanfattar dataskyddsåret…
Publicerat: 2 månader sedan

PTS avslutar sin granskning om cookieinformation

Den 7 oktober 2022 inledde PTS tillsyn över ett urval av webbplatsinnehavare för att…
Publicerat: 2 månader sedan

Hon är årets trendspanare

PÅ IAB Sveriges årliga trendseminarium deltog 12 talare för att på åtta minuter dela…
Publicerat: 3 månader sedan

Små och medelstora influencers får majoriteten av intäkterna

Det är influencers med under 100 000 följare som får den största delen av intäkterna…
Publicerat: 3 månader sedan

Ny rapport från IAB Europe: Attitudes to Programmatic Advertising

För nionde året i rad presenterar IAB Europe rapporten Attitudes to Programmatic Advertising som…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved