Om oss

IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som finns för att ena, utbilda och påverka den digitala marknadsföringsbranschen. Våra medlemmar består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som byråer, annonsörer, publicister, underleverantörer, plattformar, teknikleverantörer, teleoperatörer, research-bolag med flera. Idag drygt 300 bolag.

Enar

Genom att vi, tillsammans med våra medlemmar, skapar standards och riktlinjer enar vi branschen. Vi skapar möjligheter för olika delar av det digitala ekosystemet att utbyta kunskap och knyta kontakter

Utbildar

Vi främjar utveckling och utbildar branschen genom våra certifieringskurser, handböcker och seminarier

Påverkar

Genom att väcka opinion, driva branschfrågor och samtala med politiker påverkar vi branschens utveckling

Vad vi gör​

Genom att samla landets intressenter i hela ekosystemet för digital marknadskommunikation driver vi utveckling mot en fungerande och hållbar industri. Många av våra medlemmar sitter med i våra olika specialistgrupper, så kallade Task Forces. Dessa grupper jobbar med att definiera standarder och guidelines, arrangera seminarier och ta fram annat utbildande material som branschen behöver.
Stadgar & Årsredovisning

Vill du veta mer om vår verksamhet?

Ladda ner vår årsredovisning stadgar här.
Nyheter

Senaste nytt

Publicerat: 3 veckor sedan

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs I somras publicerade Post- och telestyrelsen ett…
Publicerat: 4 veckor sedan

Här är de nominerade i Mixx Awards 2022!

Nu står det klart vilka bidrag jurygrupperna har valt ut som nominerade i IAB…
Publicerat: 1 månad sedan

Programmatic first – Nu är 6 av 10 displaykronor programmatiska

Den programmatiska handeln växer kraftigt och har nu gått om IO-köp av display (exklusive…
Publicerat: 2 månader sedan

100-fattaren blir branschgemensamt pris

För första gången blir 100-fattaren ett gemensamt pris som delas ut av Sveriges Annonsörer,…
Publicerat: 2 månader sedan

Varför sitter vi lugnt i båten när omvärlden mobiliserar för en cookielös framtid?

Det syns en tydlig trend bland globala varumärken och annonsörer internationellt att man kommit…
Publicerat: 2 månader sedan

400 Sekunder – Criteo

I detta avsnitt av 400 sekunder bjöd vi in Tijmen Willems, Country Director Benelux…
Publicerat: 3 månader sedan

Branschen: Vi måste prata om frekvens!

Vi lever i en tid när reklamtröttheten ökar och vi står inför utmaningar med…
Publicerat: 6 månader sedan

Insikt & Analys – Attention – en ny valuta?

Vår andra arbetsgrupp under task force Insikt & Analys bjuder in till ett spännande…
Publicerat: 6 månader sedan

Influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder 2022

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved