GDPR

GDPR- General Data Protection Regulation- eller på svenska Dataskyddsförordningen är en av de viktigaste reformerna som gjorts rörande dataskyddshantering.

Läs mer om IAB’s “Samtyckesramverk” som går under namnet ”GDPR Transparency & Consent Standard”. Det är ett initiativ som flertalet av våra AdTech-bolag inom Programmatic står bakom både i Europa och globalt.

“Vad är GDPR” är vårt studiematerial som behandlar Dataskyddsförordningen. Det här är en bra start för dig som vill få en introduktion till Dataskyddsförordningen.

Hos Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) kan du läsa mer om GDPR

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 veckor sedan

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs I somras publicerade Post- och telestyrelsen ett…
Publicerat: 2 månader sedan

Utgivningsbevis för webbplatser – vad gäller enligt GDPR?

Dataskyddsförordningen (GDPR) tillåter att medlemsländerna gör undantag från reglerna om personuppgiftsbehandling i dataskyddsförordningen om…
Publicerat: 6 månader sedan

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring – Självregleringen riskeras att sättas ur spel Flera avgöranden…
Publicerat: 2 år sedan

Vad innebär Schrems II i praktiken?

EU-domstolen kom i somras med en dom som underkände kommissionens beslut om att det…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved