GDPR

GDPR- General Data Protection Regulation- eller på svenska Dataskyddsförordningen är en av de viktigaste reformerna som gjorts rörande dataskyddshantering.

Läs mer om IAB’s “Samtyckesramverk” som går under namnet ”GDPR Transparency & Consent Standard”. Det är ett initiativ som flertalet av våra AdTech-bolag inom Programmatic står bakom både i Europa och globalt.

“Vad är GDPR” är vårt studiematerial som behandlar Dataskyddsförordningen. Det här är en bra start för dig som vill få en introduktion till Dataskyddsförordningen.

Hos Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) kan du läsa mer om GDPR

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 månad sedan

Åter tillåtet att behandla personuppgifter i USA?

Den 10 juli 2023 meddelade EU-kommissionen ett nytt beslut om adekvat skyddsnivå för överföring…
Publicerat: 6 månader sedan

Uppdatering av minimum acceptable practice gällande cookie-banner

Organisationen NOYB har under en längre period granskat olika europeiska bolags cookie-banners och uppmärksammat…
Publicerat: 7 månader sedan

Betydelsen av utgivningsbevis vid hantering av känsliga personuppgifter

I början av februari kom en intressant dom mellan Verifiera AB (Verifiera) och Integritetsskyddsmyndigheten…
Publicerat: 8 månader sedan

IAB Europe söker domstolens beslut om validering av handlingsplanen för TCF

IAB Europe har lämnat in en formell begäran om interimistiska åtgärder till den belgiska…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved