Seminarium: Retail Media bortom hajpen – Initiala lärdomar från retailers och annonsörer

Task Force Retail Media bjuder in till seminarium! Under eftermiddagen blir det panelsamtal, internationella perspektiv och konkreta case som visar hur både retailers och annonsörer maximerar sin närvaro. Efter seminariet bjuder vi in till mingel för att fortsätta diskussionerna.

Innehåll:

Ett panelsamtal med Retailers

  • Moderator; Magnus Malmsten, Bonnier News
  • Paneldeltagare; Nate Travers – Webhallen.com, Marcus Lord – Stadium och Emil Hägglöf – ICA

Nordiskt perspektiv från en retailer

  • Från närbutik till medieplattform: Hur Reitan utvecklar sitt retail media-erbjudande. Med Claus Winter Olsen från Reitan Convenience

Retail Media för Non-endemic

  • Från varumärkeskännedom till konvertering: Hur Vimla som non-endemic brand använder Retail Media för att effektivisera sina medieköp. Med Josefine Bondelid, Hearts & Science & Fredrik Svegl – Amazon

Case FMCG-annonsör

  • Retail Media för FMCG: Så startade vi vår resa (och vad vi lärt oss)
    Lisa Rollof 
    – NIVEA, tillsammans med Elin Björk och Martin Söderhäll – OMG

Fireside chat

  • Ett avslutande samtal om annonsörslärdomar från senaste årets kampanjer där kopplingen mellan media och retailers har varit i fokus.
    Petra Loboda Lindqvist – Schibsted och Felicia Ibsen – IsaDora

 

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

Trendseminarium 8 Minutes 2025

IAB Sveriges årliga trendseminarium avslutar traditionsenligt seminarieåret med energi och snabba insikter. Under åtta minuter presenterar varje talare sina trendspaningar inför 2026, och vi…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved