IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 2 år sedan

400 Sekunder – Magnite

I detta avsnitt av 400 sekunder bjöd vi in Natasha Westlund, Head of Nordics…
Publicerat: 2 år sedan

Åter tillåtet att behandla personuppgifter i USA?

Den 10 juli 2023 meddelade EU-kommissionen ett nytt beslut om adekvat skyddsnivå för överföring…
Publicerat: 2 år sedan

Digitala medieinvesteringar fortsätter växa trots en negativ totalmarknad

 På IAB Sveriges frukostseminarium igår presenterades de senaste siffrorna från IAB Europes AdEx Benchmark…
Publicerat: 2 år sedan

IAB Europe’s Guide to Improving Sustainable Business Decision-Making in the Digital Advertising Industry

IAB Europe har släppt en ny hållbarhetsguide, ’‘Guide to Improving Sustainable Business Decision-Making’, för…
Publicerat: 2 år sedan

En sommarhälsning från IAB Sverige

Det är nya tider som väntar så det är dags att våga göra annorlunda!…
Publicerat: 2 år sedan

”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” – Vi ses i Almedalen torsdag 29 juni kl 15:00-18:00!

Under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” bjuder vi tillsammans med Sveriges Annonsörer,…
Publicerat: 2 år sedan

IAB enas i gemensamt åtagande för hållbar digital marknadsföring

Hållbarhet står högt på agendan för marknadsföringsbranschen just nu. IAB Sverige har sedan tidigare…
Publicerat: 2 år sedan

Se vårt webinar om CommToAct & Greenwashing och Greenhushing

Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct Planet. Ett initiativ…
Publicerat: 2 år sedan

IAB Sverige satsar på Retail Media med ny Task Force

Nu startar IAB Sverige en task force för retail media. I specialistgruppen sitter representanter…
Publicerat: 2 år sedan

Nu lanseras TCF 2.2

För att fortsätta hjälpa det digitala ekosystemet att följa de krav som finns i…
Publicerat: 2 år sedan

Förvaltningsrätten i Stockholm slår fast att Klarna Bank brustit i sin informationsplikt

Det är nu hög tid att samtliga organisationer ser över sin integritetspolicy och säkerställer…
Publicerat: 2 år sedan

Podcast driver den starka tillväxten för ljudmedier

Ladda ner rapporten här Annonsinvesteringarna för podcast ökade med 22 % under 2022. Det…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved