IAB släpper guide till influencer marketing

Publicerat: 3 veckor sedan

IAB Sverige Task Force Influencer Marketing har släppt en ny guide som ska ge tydliga riktlinjer för både annonsörer och kreatörer att navigera framgångsrikt i detta spännande medielandskap.

IAB Sveriges task force för influencer marketing har gemensamt tagit fram riktlinjer och rekommendationer för kunder att förhålla sig till vid köp av influencer marketing i syfte att ena branschen och skapa en bättre förståelse för kundresan ur ett större perspektiv.

Det övergripande målet för ett helt nytt white paper är att göra influencer marketing till en professionell ingrediens hos fler annonsörer.

  • Influencer marketing kommer sannolikt att fortsätta att utvecklas och anpassas till de föränderliga behoven och förväntningarna hos dagens konsumenter och företag. Med rätt strategi, partnerskap och förståelse kan influencer marketing vara en nyckel till att bygga starka varumärken och uppnå imponerande resultat.
  • Enligt prognos från IRM kommer influencer marketing fortsätta växa – Ett tufft annonsklimat påverkar influencer marketing under 2023. Men återhämtningen kommer redan under 2024.
  • IRM:s prognos indikerar en positiv utveckling på +13,1% vilket skulle innebära att kategorin hämtar upp tappet från innevarande år. Prognosen indikerar att influencer sponsorship kan nå ett nytt all-time high i 2024.
Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved