The Post Third Party Cookie Task Force

Nytt styrelsebeslut gör att vi startar en ny Task Force på området “post tredjeparts-cookies” som blir vår svenska länk in i de europeiska och globala initiativ från IAB Tech Labs, IAB Europe, Google privacy-Sandbox och W3C.

Vi ser behovet av att vi inte bara är avlyssnare utan även tar en aktiv diskussion och roll i Sverige. Uppstartsmötet var den 1 september 2020.

Här är personerna från branschen som bildar nya Task Forcen:

Dilem Güler
Bonnier News
Marcus Johansson
Bidtheatre
Peter Andersson
Kantar Sifo/Comscore
Anna Erlandsson
Facebook
Rickard Nordberg
Yield Optimisers
Sara Krantz
Nordic Morning
Samuel Lindberg
Schibsted
Sofia Welstadius
Carat
Tobias Eidem
Dimension46
Tomas Viksten
Google
Sassy Ferreira Berild
Adlede
Filip Grimborg
Pubmatic
Martin Andersson
Adform
Anders Uhlin
Quantcast
Patrik Skogfors
Mediacom
Sofi Cederlöf
Flygresor.se
Björn Karlström
Bannerflow
Oscar Larsson
GroupM
Lucas Jakobsson
Criteo

Kontakta Charlotte Thür / mob 0705-10 11 10 om du vill ha mer info.

Mer info:

Med förestående förändringar i teknologilandskapet för identifiering, kommer framtiden för online-annonsering vara mycket beroende av den utveckling som sker närmaste tiden.

Vi ska hitta ny teknik som bygger på användarnas förtroende i sina val av sin upplevelse som respekterar deras integritetspreferenser.

Post-tredjeparts cookie-task force i Sverige ska bidra till att säkerställa att vi inte bara avlyssnar de internationalla initiativen som finns utan även kan komma med insatser och reflektioner till de projekt som genomförs inom IAB Europes Post Third-Party Cookie Task Force, W3C (browser-tillverkarnas grupp) och IAB Tech Labs “Project Rearc” om utvecklingen av digital reklam och potentiella nya paradigmer.

Det kommer krävas ett visst internationellt engagemang och deltagande i via video-samtal med omvärlden. Men självklart något vi kommer fördela inom denna grupp.

Vi startade gruppen den 1 september 2020.