Task force - Influencer marketing

IAB Sverige Task Force Influencer Marketing startades 2016 och är en grupp specialister inom ämnet. Arbetsgruppen har som uppdrag att ena, påverka och utbilda branschen. Detta genom att ta fram standarder och riktlinjer för annonsering samt diskutera möjligheter och utmaningar som möter sektorn idag.

Marcus Klamming

We Are Era

Ordförande

Camilla Sandström

GroupM

Peter Cederholm

IPG Media Brands

Maria Grip

Media Audit

Silvia Barklund

HowCom

Magnus Noord

ProAd

Andreas Missirlis Eliasson

Beatly

Daniel Troyse

Tailsweep & Lifestylegruppen Bonnier

Jakob Wigselius

United Influencers

Christoffer Bergmann

WeAreCube

Magnus Karlsson

Nine Agency

Joakim Persson

ProAd

Anna Hansson

Bauer Media

August Mether

Scream

Anna Rosencrantz

Aller media

Caroline Lundmark

Inzpire.me

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 6 månader sedan

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring – Självregleringen riskeras att sättas ur spel Flera avgöranden…
Publicerat: 6 månader sedan

Influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder 2022

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram…
Publicerat: 6 månader sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Publicerat: 2 år sedan

Sveriges största influencer-nätverk och agenturer visar vägen för en säker och transparent annonsaffär

Daniel Troyse, Head Of Influencer, Bonnier Lifestylegruppen & Tailsweep, Alexander Gradin, Co-founder, Beatly, Amanda…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved