Task force - Influencer Marketing

IAB Sverige Task Force Influencer Marketing startades 2016 och är en grupp specialister inom ämnet. Arbetsgruppen har som uppdrag att ena, påverka och utbilda branschen. Detta genom att ta fram standarder och riktlinjer för annonsering samt diskutera möjligheter och utmaningar som möter sektorn idag.

Marcus Klamming

We Are Era

Ordförande

Camilla Sandström

GroupM

Peter Cederholm

IPG Media Brands

Daniel Troyse

Bonnier News

Jakob Wigselius

United Influencers

Magnus Karlsson

Nine Agency

Anna Hansson

Bauer Media

Caroline Köhler

Inzpire.me

Ida Angerbjörn

Tre Kronor Media

Jonna Säll

Splay One

Amanda Landfeldt

We Are Era

Ki Nilsson

ProAd

Daniel Hallén

Panc Media

Isabelle Green

Cure Media

Sara Johansson

Arla

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 år ago

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring – Självregleringen riskeras att sättas ur spel Flera avgöranden…
Publicerat: 2 år ago

Influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder 2022

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram…
Publicerat: 2 år ago

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Publicerat: 4 år ago

Sveriges största influencer-nätverk och agenturer visar vägen för en säker och transparent annonsaffär

Daniel Troyse, Head Of Influencer, Bonnier Lifestylegruppen & Tailsweep, Alexander Gradin, Co-founder, Beatly, Amanda…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved