Native Advertising

Native advertising är annonsering som följer samma beteende som resterande innehåll och är utformad så att användaren upplever det som en naturlig del av plattformen. Native advertising är en del av det bredare begreppet content marketing, som avgränsas genom det faktum att native advertising alltid är betalt utrymme.

På den här sidan har task forcen samlat användbar information om mediet.

 

Dela sida:

Riktlinjer för Native Advertising – Best Practice Guide 3.0 2020

I denna tredje version av Riktlinjer för Native Advertising (native), vill Task Force-gruppen skapa en guide för hur man köper native, vilka frågor ska jag ställa och hur ska jag tänka som kund.

När definitionerna nu är satta och det finns tydlighet gällande annonsmärkning på publicistens sajter, är det viktigt att ta nästa steg.

Native har funnits under lång tid, men är det tydligt nog när det passar bäst och hur jag som kund ska tänka?
Vi ser ett stort behov av att konkretisera detta och erbjuda marknaden (annonsörer, men även byråernas anställda) en guide som tar upp vad du ska tänka på och förhålla dig till vid köp av native.

Syftet är att du som köpare med hjälp av denna guide ska öka din förståelse, men också kunna ställa krav på den part från vilken man avser att köpa Native Advertising.
Ladda ner vår Best Practice Guide 3.0 fritt.

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 veckor sedan

Seminarium: Native Advertising

9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium tillsammans med task…
Publicerat: 6 månader sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved