Content Advertising

Content Advertising (tidigare Native Advertising) är det nya samlingsbegreppet för annonsinnehåll med redaktionell tonalitet. 

Det finns många produkter inom digital marknadsföring, men de två vanligaste är Native (produktion och placering av innehållet) och Content Display (distribution av- och trafikanskaffning till innehållet).

Inom printmarknadsföring finns en del produkter, där Print-Native och Advertorial är två av de vanligaste.

Gemensamt för alla produkter inom Content Advertising är att de rör annonsmärkt, innehållsdriven kommunikation, som efterliknar ett redaktionellt inslag. Content Advertising existerar på en rad olika plattformar och i olika former.

 

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 år sedan

Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar

I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Publicerat: 1 år sedan

Seminarium: Är all textannonsering Native?

Torsdagen den 9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium på Playhouse…
Publicerat: 2 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved