Legal och Policy

Den interaktiva marknadsföringen är föremål för dramatiska lagförslag som kan komma att helt ändra spelreglerna för en marknad som är uppbyggd på ett stort mått av självständighet och frihet. Starka röster gör sig i denna debatt hörda för skyddet av individen, men utan motvikt riskerar begränsningarna i användningen av modern teknik att bromsa utvecklingen i många viktiga branscher.
Trots att utvecklingen gått framåt är det i stort sätt omöjligt att veta hur framtidens tjänster och produkter kommer att se ut. För lagstiftare världen över har denna teknikrevolution inneburit användning som varit mycket svår att reglera. Detta särskilt som aktörerna och åtgärderna på ett helt nytt sätt är gränsöverskridande. De traditionella processerna och lösningarna för lagstiftning har i denna nya värld visat sig vara svåra att applicera.

På denna sida kan du läsa om olika verktyg som IAB arbetar med lokalt, på Europanivå och globalt.

 

 

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 vecka sedan

KO förbjuder smygreklam – Bianca Ingrosso AB och Beauty Icons AB får vite på 1,5 miljoner kronor vardera

Konsumentombudsmannen (KO) förbjuder både Bianca Ingrosso AB och Beauty Icons AB att medverka till…
Publicerat: 1 månad sedan

AI-förordningen är här – därför behöver företag en AI-policy

Den 1 augusti 2024 trädde EU:s nya AI-förordning i kraft. Förordningen är den första…
Publicerat: 6 månader sedan

GDPR mot yttrandefriheten – vinst för personuppgiftsskyddet

I ett nyligen publicerat remissvar har Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) ställt sig positivt till starkare skydd…
Publicerat: 8 månader sedan

Ytterligare personuppgiftsincidenter till följd av användning av Meta-Pixeln

Förra året tilldelades Avanza Bank AB en sanktionsavgift från Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), en sammanfattning av…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved