Bästa Influencer marketing-kampanj väljs inte bara på ROI, rekommendationer och interaktioner. Hänsyn tas även till kreativitet, kvalité, innovation och originalitet på materialet man skapat på olika plattformar. Det måste finnas en monetär transaktion kopplat till bidraget. Kategorin är öppen för: annonsörer, agenturer, publicister, nätverk och byråer.
Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:
Kampanjbakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, case-beskrivning.
Utfall / effekt / genomslag.
Vilka kanaler/medier har använts?
Beskriv kampanjens kreativitet.
Beskriv kampanjens innovation.
Motivera valet av profiler/influencer(s) – på vilket sätt har man arbetat med dessa?
Hela tävlingsbidragets längd ska rymmas på maximalt 600 ord.
Bästa Influencer marketing-kampanj väljs inte bara på ROI, rekommendationer och interaktioner. Hänsyn tas även till kreativitet, kvalité, innovation och originalitet på materialet man skapat på olika plattformar. Det måste finnas en monetär transaktion kopplat till bidraget. Kategorin är öppen för: annonsörer, agenturer, publicister, nätverk och byråer.
Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:
- Kampanjbakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, case-beskrivning.
- Utfall / effekt / genomslag.
- Vilka kanaler/medier har använts?
- Beskriv kampanjens kreativitet.
- Beskriv kampanjens innovation.
- Motivera valet av profiler/influencer(s) – på vilket sätt har man arbetat med dessa?
- Hela tävlingsbidragets längd ska rymmas på maximalt 600 ord.
Vänligen skicka in:
- Ifyllt Bidragsformulär som du hittar nedan
- Loggor på samtliga inblandade bolag (EPS/PNG – viktigt med transparent bakgrund)
- Bilder/filmer/ljudklipp om möjligt.
- Samla alla dokument/filer som du vill skicka in i en mapp, döp till “ditt_namn_bolag”.
Genom att skicka in bidraget garanterar du att ha läst och godkänt reglerna.
Vid frågor, maila Molly Olsson.
För att säkerställa att varje bidrag får rättvis bedömning är det avgörande att inskickade bidrag är välformulerade och tydligt presenterade. Beskriv er kampanj, teknologi eller plattform på ett sätt som ger en klar bild av era mål, resultat och det innovativa tänkandet bakom. Ett tydligt och strukturerat bidrag underlättar juryarbetet och ökar era chanser att sticka ut i konkurrensen. Tänk på att ett välskrivet bidrag inte bara beskriver vad ni har gjort utan även förmedlar varför det är viktigt och hur det har påverkat branschen. Juryn kommer att titta på kriterierna ovan och göra en objektiv bedömning kring bidraget och bidragets totala innovation.
