Årets annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både användare och annonsörer – med innehåll, form, teknisk leverans och kommersiella produkter som sätter ny standard på den svenska marknaden.
Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:
- Hur arbetar ni för att för annonser ska höras/synas bättre, exempelvis med viewability.
- Hur arbetar ni med användarvänligheten i er annonsmiljö? Tex gällande brus, annonskrockar, antal annonser?
- Hur arbetar ni med balansen mellan innehåll/redaktionellt material och annonsering?
- Beskriv hur er annonsmiljö ser ut på olika enheter/devices (bifoga gärna bilder på detta) e) Hur arbetar ni för att uppnå Gold Standards riktlinjer för att minska reklamtrötthet?
- Beskriv ert utfall / effekt / genomslag.
- Motivera varför ni bör vinna IAB Mixx Awards Bästa Annonsmiljö?
Längd där inget annat anges är max 400 ord per svar.
Bidrag ska vara inskickade av bolaget som äger sajten eller har uppdrag av sajten.