BÄSTA INFLUENCER MARKETING-KAMPANJ

Bästa Influencer marketing-kampanj väljs inte bara på ROI, rekommendationer och interaktioner. Hänsyn tas även till kreativitet, kvalité, innovation och originalitet på materialet man skapat på olika plattformar. Det måste finnas en monetär transaktion kopplat till bidraget.

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste innehålla:

  • Kampanjbakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, case-beskrivning.
  • Utfall / effekt / genomslag
  • Vilka kanaler/medier har använts?
  • Beskriv kampanjens kreativitet
  • Beskriv kampanjens innovation
  • Motivera valet av profiler/influencer(s) – på vilket sätt har man arbetat med dessa?
  • Vilka andra eventuella medier som använts

Kategorin är öppen för: annonsörer, agenturer, publicister, nätverk och byråer.

Hela tävlingsbidragets längd ska rymmas på maximalt 600 ord.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 månader sedan

Här är de nominerade i Mixx Awards 2024!

Nu står det klart vilka bidrag jurygrupperna har valt ut som nominerade i IAB…
Publicerat: 2 år sedan

Fölängd deadline för att vara med och tävla i Mixx Awards 2022!

Förlängd deadline för att vara med och tävla! Det finns fortfarande tid att skicka…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved