Årets digitala kampanj har använt sig av innovation, existerande eller ny teknik på ett ytterst relevant sätt och visar på högsta innovationsgrad och nytänk. Kampanjen utnyttjar mediet och har fått både ett stort genomslag och bevisad effekt.
Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:
- Kampanjbakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, case-beskrivning.
- Utfall / effekt / genomslag.
- Vad är den faktiska innovationen både vad gäller idé och execution? Hur har innovativa element bidragit till att förstärka kampanjens effekt?
- Motivering. Varför ska kampanjen vinna IAB Mixx Awards bästa digitala kampanj?
- Hela tävlingsbidragets längd ska rymmas på maximalt 600 ord.
För att säkerställa att varje bidrag får rättvis bedömning är det avgörande att inskickade bidrag är välformulerade och tydligt presenterade. Beskriv er kampanj, teknologi eller plattform på ett sätt som ger en klar bild av era mål, resultat och det innovativa tänkandet bakom. Ett tydligt och strukturerat bidrag underlättar juryarbetet och ökar era chanser att sticka ut i konkurrensen. Tänk på att ett välskrivet bidrag inte bara beskriver vad ni har gjort utan även förmedlar varför det är viktigt och hur det har påverkat branschen. Juryn kommer att titta på kriterierna ovan och göra en objektiv bedömning kring bidraget och bidragets totala innovation.
Skicka in bidrag:
- Ladda ner bidragsformuläret & svara utförligt på samtliga frågor i worddokumentet
- Samla ihop inblandade bolags loggor i EPS/PNG-format (viktigt med transparent bakgrund).
- Samla ihop bilder, filmer eller ljudklipp, om det är aktuellt.
- Samla alla dokument och filer i en mapp, döp den till ”ditt_namn_bolag”.
- Genom att skicka in bidraget garanterar du att ha läst och godkänt reglerna: https://iabsverige.se/mixx-awards/tavla-regler/.
Tävlingsbidraget får innehålla max 600 ord.