Bästa annonsteknologi har innoverat och förbättrat den digitala marknadsföringsbranschen genom tekniska lösningar för annonsör, publicist, mediebyrå, användaren eller till exempel miljön.
Man kan tävla som enskild leverantör eller i samarbete med andra adtech-bolag.
Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:
- Bakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, casebeskrivning
- Vad är den faktiska innovationen både vad gäller idé och genomförande? Hur har innovativa element bidragit till att förbättra den digitala marknadsföringsbranschen?
- Beskriv ert utfall / effekt / genomslag / förädling dvs redovisa förbättringen i siffror
- Motivering – varför ska er lösning vinna IAB Sweden Mixx Awards Bästa annonsteknologi?
Juryn kommer att titta på kriterierna ovan och göra en objektiv bedömning kring bidraget och bidragets totala innovation
Hela tävlingsbidragets längd ska rymmas på maximalt 600 ord.