IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 3 år sedan

Influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder 2022

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram…
Publicerat: 3 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Publicerat: 3 år sedan

Vägledande beslut om utformning av integritetspolicy enligt GDPR

Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) utfärdade i slutet av mars 2022 en administrativ sanktionsavgift mot Klarna Bank…
Publicerat: 3 år sedan

Beslut om handlingsplanen för TCF väntas efter sommaren

Beslut om handlingsplanen för TCF väntas efter sommaren Idag (13 maj) har IAB Europe…
Publicerat: 3 år sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2022

Här är IAB Sveriges styrelse 2022 På IAB Sveriges årsstämma den 4 maj 2022…
Publicerat: 3 år sedan

Debatt: Är publicisternas jakt på digitala prenumeranter ett hot mot demokratin?

Är publicisternas jakt på digitala prenumeranter ett hot mot demokratin? Dagens Media har under…
Publicerat: 3 år sedan

Tuffare krav vid konsument-marknadsföring

Regeringen föreslår i propositionen ”Ett moderniserat konsumentskydd” flera lagändringar för att modernisera konsumentskyddet till…
Publicerat: 3 år sedan

IAB Europe lägger fram en handlingsplan för TCF

IAB Europe har tagit fram en handlingsplan utifrån den belgiska dataskyddsmyndighetens beslut angående IAB…
Publicerat: 3 år sedan

Podcast kommer omsätta 400 miljoner under 2022

IAB Sverige har i samarbete med Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) för andra…
Publicerat: 3 år sedan

Ny certifiering av integriteten i digitala tjänster

IAB Sverige är med i projektgruppen för Sjyst data! – ett projekt som koordineras…
Publicerat: 3 år sedan

Förmånligt medlemserbjudande: passa på att utbilda er inom ansvarsfull kommunikation

  I dag lanserar ICC Sverige uppdaterade riktlinjer för ansvarsfull marknadskommunikation om miljö och…
Publicerat: 3 år sedan

Uppdaterad guide om Post 3rd Party Cookie

Den senaste versionen av IAB Europes ”Guide to the Post-Third-Party-Cookie-Era” ska hjälpa företag verksamma…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved