IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 3 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 3 år sedan

PTS förtydligar inställningen om samtyckeskrav till cookies

Post- och telestyrelsen (PTS) är tillsynsmyndighet över bestämmelserna om cookies i lagen (2003:389) om…
Publicerat: 3 år sedan

Övergången till kontextuell data

Fortsatt utfasning av tredjepartskakor och den snabba övergången till kontextuell data Med en fortsatt…
Publicerat: 3 år sedan

Senaste uppdateringen om Privacy Sandbox

Privacy Sandbox – uppdatering Arbetet med Chrome Privacy Sandbox pågår löpande. Aktuell tidsplan för…
Publicerat: 3 år sedan

Minskat värde på identitetslös trafik

Minskat värde på identitetslös trafik På grund av försämrade KPI:er hos annonsörer så ser…
Publicerat: 3 år sedan

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring

Bristande reklammarkering vid influencer marknadsföring – Självregleringen riskeras att sättas ur spel Flera avgöranden…
Publicerat: 3 år sedan

400 sekunder – Kantar

400 sekunder – Kantar I vårt första avsnitt av vår nya serie 400 sekunder…
Publicerat: 3 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 3 år sedan

Influencer marketing väntas omsätta 1,5 miljarder 2022

På uppdrag av IAB Sverige har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) tagit fram…
Publicerat: 3 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Publicerat: 3 år sedan

Vägledande beslut om utformning av integritetspolicy enligt GDPR

Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) utfärdade i slutet av mars 2022 en administrativ sanktionsavgift mot Klarna Bank…
Publicerat: 3 år sedan

Beslut om handlingsplanen för TCF väntas efter sommaren

Beslut om handlingsplanen för TCF väntas efter sommaren Idag (13 maj) har IAB Europe…