Nu står det klart vilka bidrag jurygrupperna har valt ut som nominerade i IAB Sveriges Mixx Awards 2022. I år delas priser ut i sex kategorier och vinnarna presenteras på galan som går av stapeln den 30 november på Nalen i Stockholm. Missa inte att köpa din biljett till galan redan idag!
BÄSTA DIGITALA SÄLJTEAM
- Kobler
- Schibsted Marketing Services
- TikTok Sweden
- Flarie
- Mediekompaniet
BÄSTA DIGITALA KAMPANJ
- Bonnier News Brand Studio med KRY:
”KRY: Doktorn Svarar” - Esportal Group & Scream med Spendrups
Tillsammans med Inferno Online
”Cuba Cola Cup” - Tre Kronor Media med SOS Barnbyar
”Positiv effekt i negativ kontext” - PHD Sweden med Skoda Sverige
Tillsammans med SeenThis
”Skoda Configuration In-banner” - The&Partnership med Toyota
Tillsammans med Xaxis, Acceleration & Tobii
”Toyota – Synlighet på riktigt”
BÄSTA DIGITALA ANNONSMILJÖ
- Acast
- Primetime
- Kobler
- TV4
- Schibsted Marketing Services
BÄSTA SÖKKAMPANJ
- Docklin Digital med Nelly
”Capturing Trends at Scale” - Mindshare med SAS
Tillsammans med Acceleration
”Increasing Incremental Revenue in Paid Search” - Nordic Morning med Arla Foods
”Utilizing SEM budget based on SEO rankings” - iProspect med Essity
”Libresse – Kompisen i söket”
BÄSTA INFLUENCER MARKETING-KAMPANJ
- We Are Cube med MINI
”MINI – Big Love” - Story Relations med Färsking
Tillsammans med Splay & CaBom
”Flingguiden” - We Are Era med Spendrups
Tillsammans med Scream
”#weCRUSH med Loka Crush” - We Are Era med Prime Video
Tillsammans med IPG Mediabrands
”Prime Video Nordics Take-Over” - c/o agency med Edgy Veggie
”Edgy Veggie och Diyari Mahmoud”
Det sjätte priset, Person of the Year, delas ut av IAB Sveriges styrelse och presenteras på galan 30 november.