Klockan tickar… Skicka in ditt bidrag i tid, senast den 28 februari 2017!

IAB Sweden Mixx Awards hedrar team och talanger som tar interaktiv reklam till nya nivåer – firar kreatörer och varumärken för oöverträffat arbete på den interaktiva arenan.
Endast de bästa-av-de-bästa går hem med en eftertraktad Mixx Awards. Bidragen som är med och tävlar skapar en värdefull plattform för att utbilda den bredare reklam- och marknadsföringsbranschen och visar på den kraftfulla effekt som den interaktiva delen av den totala marknadsmixen har.

2017/02/28 00:00:00

Tävla i kategorierna:

Skicka ditt bidrag fram till den 28 februari 2017.

OBS! Eventuellt Videomaterial kopplat till bidraget skickas med mail eller annan överföringsteknik till johanna.andersson@iabsverige.se

ALLA KAN VARA MED OCH TÄVLA!

pris_ny

 Här publicerar vi de nominerade i Mixx Awards 2017!

iabanimeradinbjudan_2017_ny_varmedochtavla

Fem kategorier

IV: Bästa Kampanj - Direkt Respons

Direct Respons

Årets digitala direkt respons kampanj är den definierande digitala performance-kampanjen för året. Den visar på uppnådda resultat och hög mätbarhet, utnyttjar mediet och har både fått ett stort genomslag och bevisad effekt.

a) Kort om kampanjbakgrund – syfte, målsättningar, utmaningar, case/beskrivning
b) Utfall / effekt / genomslag
c) Vad är den faktiska innovationen både vad gäller idé och performance? Beskriv kampanjens resultat, data som stödjer kampanjens succé.
d) Motivering. Varför ska kampanjen vinna Mixx Award för bästa respons kampanj 2017?

Nominera kan, mediebyråer, kreativa byråer, annonsörer, underleverantörer i alla delar av annonsledet kan skicka in nomineringar till den här kategorin.

Jury IV

Ordförande:

III: Bästa Digitala Kampanj - Innovation

Innovation -Varumärkeskampanj – En kampanj som syftar till att bygga eller stärka ett varumärket

Årets Digitala innovationskampanj har använt sig av existerande eller ny teknik på ett ytterst relevant sätt och visar på högsta innovationsgrad och nytänk. Det är den digitala kampanjen för året. Kampanjen utnyttjar mediet och har både fått ett stort genomslag och bevisad effekt

a) Kort om kampanjbakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, case beskrivning

b) Utfall / effekt / genomslag

c) Vad är den faktiska innovationen både vad gäller idé och execution? Hur har innovativa element bidragit till att förstärka kampanjens effekt?

Motivering. Varför ska kampanjen vinna Mixx Awards för bästa kampanj innovation 2017?

I: Bästa Annonsmiljö

Årets annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både läsare och annonsörer – med innehåll, form, teknisk leverans och kommersiella produkter som sätter ny standard på den svenska marknaden.

a) Hur arbetar aktören för att öka synligheten för annonser? -Andel annonsering vs redaktionellt material.
b) Hur arbetar aktören för att hantera antalet annonser, brus och annonskrockar? – Annonsandel av miljön (brus, krockar, hur många format)
c) Hur arbetar aktören med förhållandet/balansen mellan redaktionellt material och annonsering
d) Hur arbetar aktören i förhållande till olika skärmar? – Hur ser aktören ut på olika skärmar.
e) Hur arbetar aktören för ett Annonsvänligt Sverige och att minska användandet av adblockers?
f) Generell motivering till varför aktören bör vinna.
g) Synlighet viewability

Caset bör inkludera uppnådda resultat.

II: Bästa Digitala säljteam

Hur har din organisation hittat nycklar och strategier för att sälja digitala kanaler?  Hur har ditt säljteam arbetat kreativt med kunder och byråer för att nå målen? Har ni hittat sätt att förbättra säljprocessen av digitala medier och tjänster?

a) Intäktsutveckling i procentuellökning (ange i procent)

b) Kundnöjdhet/servicegrad (gärna mätbara tal)

c) Kompetensutveckling av teamet (beskriv)

d) Digital innovation (beskriv)

e) Motivering till varför ditt säljteamet ska vinna Mixx Award.

V: IAB Sweden Person of the Year

IAB Sweden Person of the Year 

IAB Sweden Person of the Year är ett hederspris som delas ut varje år till en framstående person i vårt Task Forcearbete med start 2016.

Detta pris utses varje år av IAB Sveriges Styrelse och går inte att nomineras till. Kriterierna för priset är följande:

a) Årlig utmärkelse för digitala marknadsföringsinsatser

b) En person som på ett professionellt, kompetent och engagerat sätt driver branschen framåt via IAB

c) Är en förebild som bidrar med positiv energi och som bidragit med väl genomförda handlingar

d) Har alltid digital kommunikation högt på sin agenda

e) Ser till branschens väl och utveckling

Jury V

Juryn består av IABs styrelse