IAB Sverige startar ny Task Force för Influencer Marketing influencer

Att samarbeta med inflytelserika ambassadörer på nätet blir allt vanligare bland företag som vill skapa en närmare relation till sin målgrupp. Många annonsörer kämpar dock fortfarande för att förstå begreppet influencer marketing samtidigt som många önskar tydligare annonsmärkning, etiska regler och KPIer. IAB Sverige startar därför en Task Force för Influencer Marketing.

Vill du medverka (och påverka) i denna task force och känner att du har specialistkunskap inom området? Maila då till charlotte.thur(at)iabsverige.se

Task Force Influencer Marketing

Linda Palmgren – United Influencers (ordförande)
Benjamin Mullen – Zanox
Alexandra Callius – Maxus
Linda Hörnfeldt – Influencers of Sweden
Katarina Bergegård – Loppi
Rebecca Brage – MEC Global
Caroline Ensér – Bonnier Annons AB
Robin Kettula – Spinview Global Limited
Mattias Björkman – Bauer Media Group
Helena Henriksson – Accenture
Silvia Barklund – SPP
Sofi Rönnestrand – Scream
Lars Björkman – TS Digital
Eva Springman – Kantar Sifo
Peter (PC) Cederholm, – IUM
Rosanna Thun – Tourn
Vigor Sörman – Splay
Daniel Troyse – Tailsweep
Nicole Lage-Vianna – Komm
Peter Näsström – Modern Women Media

tf_influencers