IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 2 år sedan

Ny rapport – hållbarhet i digital annonsering

IAB Europe har tagit reda på hur branschen hanterar hållbarhetsfrågan och vilka åtgärder olika…
Publicerat: 2 år sedan

Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar

I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Publicerat: 2 år sedan

Så kommer du igång med annonsering i gaming

Gamingbranschen växer stadigt och idag spelar 60 % av svenskarna någon typ av videospel*….
Publicerat: 2 år sedan

400 Sekunder – All of Us

I detta avsnitt av 400 sekunder bjuder vi in vår samarbetspartner All of Us….
Publicerat: 2 år sedan

IAB Europe reagerar på APDs validering av handlingsplanen för TCF

Den belgiska dataskyddsmyndigheten (APD) har informerat IAB Europe att man har validerat alla punkter…
Publicerat: 2 år sedan

Retail media – en etablerad del av medieplanerna

IAB Europe förutspår att annonsinvesteringarna i retail media kommer mångdubblas till 2026. Tredjepartskakans död…
Publicerat: 2 år sedan

400 Sekunder – RTB House

I detta avsnitt av 400 sekunder bjöd vi in Karolina Klijer, Business Development Director…
Publicerat: 2 år sedan

Delta i IAB Europes enkät om branschens hållbarhetsarbete

Just nu genomför IAB Europes Sustainability Standards Committee en enkätundersökning. De behöver din hjälp…
Publicerat: 2 år sedan

Här är vinnarna i Mixx Awards 2022!

Bästa sökkampanj Docklin Digital med Nelly: ”Capturing Trends at Scale” Juryns motivering: I en extremt…
Publicerat: 2 år sedan

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs

PTS inleder granskning av hur cookiereglerna följs I somras publicerade Post- och telestyrelsen ett…
Publicerat: 3 år sedan

Här är de nominerade i Mixx Awards 2022!

Nu står det klart vilka bidrag jurygrupperna har valt ut som nominerade i IAB…
Publicerat: 3 år sedan

Programmatic first – Nu är 6 av 10 displaykronor programmatiska

Den programmatiska handeln växer kraftigt och har nu gått om IO-köp av display (exklusive…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved