IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, har rekryterat Jacob Dexe som Public Affairs Manager. Jacob, som senast kommer från forskningsinstitutet RISE, kommer att ansvara för IAB Sveriges näringspolitiska arbete.
Den digitala branschen har förändrats genom dess enorma tillväxt under de senaste åren så behovet av en mer proaktiv dialog med politiker och beslutsfattare har ökat. IAB Sverige har tillsammans med våra medlemmar identifierat behovet av att accelerera det här arbetet under en tid, så vi är väldigt glada och förväntansfulla över att Jacob börjar hos oss, säger Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige.
Rollen som Public Affairs Manager på IAB Sverige är ny och innebär att IAB Sverige kommer ta en tydligare position för att driva branschens frågor och perspektiv mot beslutsfattare och näringslivskontakter. Jacob har bakgrund som forskare i transparens- och integritetsfrågor, och har tidigare arbetat på forskningsinstitutet RISE och tankesmedjan Fores.
Det ska bli väldigt spännande att jobba med IAB Sverige och alla medlemmar, dels genom att bevaka deras intresse i politiken och politiska processer, dels genom att ytterligare stärka det arbete som görs med ansvarstagande inom digital marknadsföring. Jag upplever att branschen har mognat de senaste åren och jag vill gärna hjälpa till att utveckla arbetet framåt, säger Jacob Dexe.
För mer information kontakta
Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige
kenneth.danielsson@iabsverige.se
+46 (0)708 260 336
Jacob Dexe, Public Affairs Manager, IAB Sverige
+46 (0)722 215 202