Nu startar IAB Sverige en Task Force för Retail Media. I specialistgruppen sitter representanter från hela det digitala ekosystemet som kommer jobba för att ena, utbilda och påverka så att ekosystemet för Retail Media blir en trovärdig och fungerande kanal för både e-handlare och annonsörer.
”Retail Media är ett av de hetaste ämnena inom den digitala annonsmarknaden just nu. Genom vår nystartade Task Force kraftsamlar vi kompetens som kommer vara viktiga för mediets utveckling på den svenska marknaden. Branschen behöver jobba tillsammans för att Retail Media ska vara en trovärdig och fungerande kanal för både e–handlare och annonsörer, säger Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige.”
Retail Media är ett av de snabbast växande fälten inom digital marknadsföring och IAB Europe förutspår att kategorin kommer växa med nära 19 % under 2023. Redan 2026 förväntas Retail Media omsätta 25 miljarder euro.
De sitter i IAB Sveriges Task Force Retail Media
Staffan Baer – ICA
Alex Baker – Retail Tech X
Malin Born – Omnicom Media Group
Michael Grimborg – Grimborg Consulting
Dilem Güler – Bonnier News
Magnus Johansson – The Trade Desk
Niklas Nikolaidis – Curamando
Max Nordlinder – Tre Kronor Media
Johan Pettersson – Publicis Group
Peter Quick – Publicis Group
Malin Thallhaug – Adform
Joakim Von Stockenström – Addsets
Josefine Vännman – Amazon
Carl Wåreus – Google
Björn Öström – Httpool
För mer information kontakta
Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige