IAB Sverige satsar på Retail Media med ny Task Force

Publicerat: 11 månader sedan

Nu startar IAB Sverige en task force för retail media. I specialistgruppen sitter representanter från hela det digitala ekosystemet som kommer jobba för att ena, utbilda och påverka så att ekosystemet för retail media blir en trovärdig och fungerande kanal för både e-handlare och annonsörer. 

Retail media är ett av de hetaste ämnena inom den digitala annonsmarknaden just nu. Genom vår nystartade task force kraftsamlar vi kompetens som kommer vara viktiga för mediets utveckling på den svenska marknaden. Branschen behöver jobba tillsammans för att retail media ska vara en trovärdig och fungerande kanal för både e–handlare och annonsörer, säger Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige.”

Retail media är ett av de snabbast växande fälten inom digital marknadsföring och IAB Europe förutspår att kategorin kommer växa med nära 19 % under 2023. Redan 2026 förväntas retail media omsätta 25 miljarder euro.

De sitter i IAB Sveriges Task Force Retail Media

Staffan Baer – ICA

Alex Baker – Retail Tech X

Malin Born – Omnicom Media Group

Michael Grimborg – Grimborg Consulting

Dilem Güler – Bonnier News

Magnus Johansson – The Trade Desk

Niklas Nikolaidis – Curamando

Max Nordlinder – Tre Kronor Media

Johan Pettersson – Publicis Group

Peter Quick – Publicis Group

Malin Thallhaug – Adform

Joakim Von Stockenström – Addsets

Josefine Vännman – Amazon

Carl Wåreus – Google

Björn Öström – Httpool

 

För mer information kontakta

Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved