IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 5 år sedan

Sveriges största influencer-nätverk och agenturer visar vägen för en säker och transparent annonsaffär

Daniel Troyse, Head Of Influencer, Bonnier Lifestylegruppen & Tailsweep, Alexander Gradin, Co-founder, Beatly, Amanda…
Publicerat: 5 år sedan

IAB Sverige Person of the Year 2020

Under IAB Sweden Programmatic Event 2020 delade även IAB Sveriges styrelse ut priset ”Person…
Publicerat: 5 år sedan

Attitudes to Programmatic Advertising 2020

Bryssel den 2 oktober: IAB Europe, den ledande europeiska branschorganisationen för digital marknadsföring och…
Publicerat: 5 år sedan

200930 – ePrivacy uppdateringar under det tyska ordförandeskapet

Den 6 juli lade det nyligen tillträdda tyska ordförandeskapet i EUs råd fram ett…
Publicerat: 5 år sedan

Vad innebär Schrems II i praktiken?

EU-domstolen kom i somras med en dom som underkände kommissionens beslut om att det…
Publicerat: 5 år sedan

IAB Europe lanserar Industry Guide to Supply Path Optimisation (SPO)

Nyligen släppte IAB Europe Industry ‘Guide to Supply Path Optimization (SPO)’. Skrivet av branschens…
Publicerat: 5 år sedan

David Cohen blir ny VD för IAB

Interactive Advertising Bureau (IAB), den amerikanska branschorganisationen för digitala medier och marknadsföring, har utsett…
Publicerat: 5 år sedan

Nu lanseras IAB Privacy Lab – ny förmån för våra medlemmar

IAB Europe i samarbete med IAB Tech Lab – lanserar IAB Privacy Lab IAB…
Publicerat: 5 år sedan

Nu är marknaden redo för Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0

Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0 ÖVER 500 BOLAG OCH 70 CMPs HAR ANSLUTIT…
Publicerat: 5 år sedan

Världsledande företag går samman i initiativet “Partnership for Responsible Addressable Media”

Partnership for Responsible Addressable Media Ledande branschorganisationer och företag som representerar samtliga sektorer i…
Publicerat: 5 år sedan

IAB Tech Lab ökar investeringar och närvaro i Europa

NEW YORK, NY (9 juni 2020) – IAB Tech Lab har nu meddelat att…
Publicerat: 5 år sedan

IAB Europe AdEx Benchmark 2019

IAB Europe AdEx Benchmark 2019 visar att den europeiska marknaden för digital reklam fortsätter…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved