Aktörer ger löfte att tillsammans arbeta för att bevara Adressable Advertising med Privacy

Publicerat: 4 år sedan

IAB Tech Labs styrelseledamöter uppmanar industrin att stödja öppna standarder

NEW YORK – 15 september 2020 – IAB Tech Labs styrelseledamöter har åtagit sig principerna för Project Rearc och för samarbete mot öppna tekniska standarder samt integritetscentrerade lösningar för adresserbara digitala medier.

Dessa innefattar:

  • Enhets-skeptiska lösningar som sätter konsumenten, inte enheten eller gränssnittet, i centrum för integriteten
  • Förutsägbar integritet för konsumenter, istället för fragmenterade, egna integritetsinställningar
  • Erbjuder konsumenterna användarvänlig transparens och kontroll, med tydlig kommunikation om värdet och respekt för konsumenternas val
  • Utnyttja tekniska mekanismer inom system som säkerställer fortlöpande efterlevnad av konsumenternas integritetsval och adresserbarhetsstandarder

Dessa företag lovar sitt stöd och uppmanar branschen att delta:

ConsenSys
Extreme Reach
GroupM
GumGum
Index Exchange
LiveRamp
Media.net
MediaMath
Neustar
OpenX
Oracle Data Cloud
PubMatic
Quantcast
Tapad
The Trade Desk
Xandr

Tillsammans med våra medlemmar stödjer vi ett öppet ekosystem och tekniska standarder som ger bränsle till innovation kring innehåll och service samtidigt som det erbjuder konsumenter transparens, valmöjligheter och kontroll genom alla upplevelser,” säger Dennis Buchheim, President, IAB Tech Lab.

Läs hela artikeln på IAB Tech Labs hemsida.

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved