Vårt åtagande att bygga en hållbar framtid för digital reklam är förankrad i IAB Sweden Gold Standard. Gold Standard har tre enkla men grundläggande mål – att minska annonsbedrägeri, förbättra den digitala reklamupplevelsen och öka varumärkessäkerheten/Brand Safety. Gold Standard involverar alla delar av det digitala eko-systemet med Gold Standard och Gold Standard Köpare.
Alla ska med för att detta initiativ ska göra skillnad på marknaden – annonsörer, byråer, adtech-bolag, plattformar, nätverk, agenturer, publicister och sajtägare.
Gold Standard 1.0: Publicister/ad tech
Gold Standard Köpare: Köpare/byråer/annonsörer
Gold Standard Influencer Marketing: Influenceragenturer- och nätverk
För att certifiera ert bolag behöver ni vara medlem hos IAB Sverige.
För övriga frågor, kontakta Mikael Lenstrup.
Förbättra digitala reklamupplevelsen
Genom att följa IAB Tech Labs LEAN-principer, Coalition for Better Ads och andra branschstandarder förbättras reklamupplevelsen för konsumenterna.
Minska annonsbedrägeri
Genom att visa stöd för eller implementera IAB Tech Labs ads.txt förhindras försäljning av falskt lager.
Öka varumärkessäkerheten / Brand Safety
Genom att följa de sju riktlinjer som finns för Brand Safety ökas varumärkessäkerheten.