Task force

IAB Sveriges Task Force Gold Standard har som mål att ta fram guidelines och riktlinjer för branschen som gemensamt formulerar vad vi ser som en lämplig annonsmiljö för våra konsumenter.

Det inkluderar annonsformat som inte bör erbjudas, kreativa lösningar som är störande, tydliga annonsplaceringar, kontroll av datahantering etc. Redan 2015 presenterade IAB Tech lab i USA L.E.A.N vilket står för Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive ads som ska vara återkommande i allt arbete.

Sanna Nellmer

Schibsted

Ordförande

Carl Wåreus

Google

Daniel Rigelius

Arla Foods

Lena Brandenfeldt

Brandenfeldt Sales & Marketing / Instly

Anders Pettersson

Dentsu

Rebecka Edling

Aller media

Carl Sandblom

Hearts & Science

Josefin Prochéus

Bonnier News

Peter Mackhé

Sveriges Annonsörer

Adela Vergara

AdOn

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 månad sedan

Gold Standard 2.0 – en kvalitetsstämpel för ökat ansvar inom digital annonsering

IAB Sverige lanserar Gold Standard 2.0, ett uppdaterat initiativ som syftar till att stärka…
Publicerat: 2 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 3 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 3 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved