En ny och förbättrad version av Gold Standard för köpare lanseras snart.
Följ oss här och på våra andra kanaler för de senaste nyheterna!
För annonsörer / varumärken, digitalbyråer och mediebyråer krävs att anställda som direkt eller indirekt köper display-utrymme ska genomgå en utbildningsdel (e-learning). Vid godkänt resultat erhåller bolaget sin certifiering i form av Gold Standard Köpare. Att bli certifierad genom Gold Standard Köpare är kostnadsfritt.
Processen för köpare; mediebyråer och varumärken/annonsörer
1. Registrera bolaget via IAB Sveriges hemsida – ange antalet som direkt eller indirekt köper display-annonsering.
2. Utse ansvarig för Gold Standard-certifieringen hos bolaget
3. Bolaget har max 6 mån att genomföra utbildningen av angivet antal
4. När samtliga genomgått en godkänd utbildning utfärdas sigillet av IAB
5. 80 % av de som köper direkt eller indirekt ska ha genomgått utbildningen över tid och det ska vara del av bolagets onboarding-program.