Gold Standard Köpare

En ny och förbättrad version av Gold Standard för köpare lanseras snart.

Följ oss här och på våra andra kanaler för de senaste nyheterna!

För annonsörer / varumärken, digitalbyråer och mediebyråer krävs att anställda som direkt eller indirekt köper display-utrymme ska genomgå en utbildningsdel (e-learning). Vid godkänt resultat erhåller bolaget sin certifiering i form av Gold Standard Köpare. Att bli certifierad genom Gold Standard Köpare är kostnadsfritt.

Processen för köpare; mediebyråer och varumärken/annonsörer
1. Registrera bolaget via IAB Sveriges hemsida – ange antalet som direkt eller indirekt köper display-annonsering.
2. Utse ansvarig för Gold Standard-certifieringen hos bolaget
3. Bolaget har max 6 mån att genomföra utbildningen av angivet antal
4. När samtliga genomgått en godkänd utbildning utfärdas sigillet av IAB
5. 80 % av de som köper direkt eller indirekt ska ha genomgått utbildningen över tid och det ska vara del av bolagets onboarding-program.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 2 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 3 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Publicerat: 3 år sedan

TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved