Gold Standard 1.0​

För sajtägare / publicister / plattformar / adtech-bolag krävs en en tredjeparts verifierad certifiering. Godkända bolag erhåller sigillet/intyget Gold Standard.

Här hittar du prislista för certifieringen.

Processen för publicister, adtech-bolag
1. Registrera bolaget via IAB Sveriges hemsida
2. Utse ansvarig för Gold Standard-verifieringen hos bolaget
3. Efter registrering motar bolaget ett frågeformulär om interna processer
4. Revisionsbesök bokas in av tredjepartsaktören
5. Bolaget har max 6 mån att genomföra processen
6. Vid godkänd revision med uppvisat underlag utfärdas sigillet av IAB

Regler för medieägare/sajtägare
Regler för adtech/martech

Gold standard

IAB Sweden Gold Standard är ett viktigt inslag i vår vision att bygga en hållbar framtid för digital reklam.
*För att certifiera ert bolag behöver ni vara medlem hos IAB Sverige. Bli medlem här
Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 1 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 2 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Publicerat: 3 år sedan

TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved