Audio & Pod

Digital audio (digitalt ljud) kategoriseras ofta som musiktjänster, radio eller podcasts men skillnaderna blir allt mindre och idag finns musiktjänster som erbjuder radio och radioprogram som distribueras till konsumenter via internet-uppkopplade plattformar. Efter många år av gradvis tillväxt har av digital audio på nätet via playtjänster och podcasts gjort att mediet har utvecklat en lovande online-annonsering.

Detta ökar på grund av den känslomässiga dragningen ljud har i våra liv, vårt förtroende för radio, ökningen av bärbara streaming-enheter och den fortsatta utvecklingen av innehåll på nätet. Genom vårt utbildande material får du lära dig allt från vad digitalt ljud är, hur det används och hur det fungerar, samt vilka möjligheter digitalt ljud skapar för marknadsförare.

Dela sida:

Annonsmarknaden för podcasts 2019-2026p

Exklusivt för IAB Sveriges medlemmar

Podcast är en annonskanal som har haft en stark tillväxt under de senaste åren. Även framtiden ser ljus ut – nästa år väntas annonsinvesteringarna uppgå till nära en halv miljard kronor. Det visar en rapport som IRM har tagit fram på uppdrag av IAB Sverige och Sveriges Tidskrifter.  

IRM genomför årligen en specialrapport om podcast och sedan den första mätningen 2019 har annonsinvesteringarna ökat med över 150%.

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 veckor sedan

Podcast beräknas nå en halv miljard i annonsinvesteringar 2026

Podcast är en annonskanal som har haft en stark tillväxt under de senaste åren….
Publicerat: 4 månader sedan

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans…
Publicerat: 1 år sedan

Svenska podcastmarknaden på väg mot rekordnivåer

I den senaste specialrapporten från IRM, som är framtagen i samarbete med IAB Sverige…
Publicerat: 1 år sedan

Seminarium: Ursäkta, podcast är framtiden!

Vill du utforska den dynamiska värld som omger podcasting och digitalt ljudinnehåll? Då ska…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved