Rapporter & Guider

Här hittar du ett antal användbara verktyg för företag som arbetar med sökmarknadsföring (SEM) i Sverige. Samtliga verktyg är framtagna av vår task force Sök.

Rekommendation för överlämning av sök-konto mellan byråer eller till kund – Etik & Best Practice

Syftet med IAB Sveriges Etik och Best Practice för överlämning mellan byråer är att att ge en tydlig överblick hur ett överlämnande går till. Vi uppmuntrar branschen att följa rekommendationen för att skapa tydlighet i branschen.
Rekommendation är framtagen av vår task force och var på remiss hos IABs medlemmar.
Etik & Best Practice – Överlämningsprocessen ingår nu i Stora Sök- & Produkthandboken sidan 49-51.

Automatisering inom sökmarknadsföring

På ytan kan sökmarknadsföring verka relativt enkelt; man väljer ett antal sökord och skapar annonser som användare ser när de söker efter dessa ord. I verkligheten är det mer komplext. Annonsörer behöver skapa tusentals, ibland hundratusentals, sökord för att synas. Sökord som är relevanta för deras produkter eller tjänster. Samtidigt har användarbeteendet blivit mer avancerat i en värld där mobilen har skapat möjligheter att konstant vara uppkopplad. En översikt över automatisering togs fram av Freddie Jansson på Google & Mathias Sjöberg, då Tele2.

Ladda ner
Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved