IAB Sveriges Task Force för DOOH startade i Juni 2016.

dooh33Denna Task Force kommer att behandla det vi idag kallar för DOOH som står för Digital Out Of Home. I takt med att intresset för DOOH ökat har IAB Sverige tillsatt en Task Force och gruppen som hade ett första möte i juni 2016.

IABs nya arbetsgruppen ska strävar efter att utbilda marknaden om värdet av DOOH som en kraftfull kanal och sträva efter att göra den så effektiv som möjligt.
Vi vill gärna ha med någon person från en kreativ byrå, hör gärna av dig till oss om du är intresserad.

Vill du veta mer kontakta charlotte.thur(at)iabsverige.se

  • IAB Task Force DOOH:

Magnus Lindholm – Posterscope (ordförande)
Mikael Solberg – Ad City Media
Cecilia Claesson – JCDecaux
Hoss Khosravi – Visual art / Niklas Gagnegardh Visual art
Fredrik Klar – MEC Global
Alexis Logothetis – Clear Channel / Karl Höglund Clear Channel
Malin Thallaug – Adform / Ioana Norgren -Adform
David Perlskog – Mediacom
Sofia Sahlman – PHD
Lars Baecklund – Åkestam Holst
Mikael Lenstrup – IAB Sverige
Charlotte Thür – IAB Sverige