Task force

IAB Sveriges Task Force Gold Standard har som mål att ta fram guidelines och riktlinjer för branschen där vi gemensamt formulerar vad vi ser som en lämplig annonsmiljö för våra konsumenter.

Det inkluderar format som inte bör erbjudas, maximal laddningstid, frekvenstak, adblocker-användning, placeringar som bör undvikas, kreativa lösningar som är störande och även missbruk av data som kan upplevas störande etc. 2015 presenterade IAB USA L.E.A.N vilket står för Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive ads som ska vara återkommande i allt arbete.

Gruppen har också ett annat mycket viktigt syfte idag och det är att de agerar Regelgrupp för självregleringen Gold Standard. Gruppen följer följande riktlinjer för sitt arbete.

Diana Feldreich

Bonnier News

Ordförande

Carl Wåreus

Google

Anders Pettersson

Dentsu

Lena Brandenfeldt

Brandenfeldt Sales & Marketing / Instly

Peter Mackhé

Sveriges Annonsörer

Adela Vergara

AdOn

Rebecka Edling

Aller media

Daniel Rigelius

Arla Foods

Carl Sandblom

Hearts & Science

Sanna Nellmer

Schibsted

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 2 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 2 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Publicerat: 3 år sedan

TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved