Influencer Marketing Certifiering

I en relativt ung bransch syftar vår certifiering av influencer-nätverk och agenturer till att främja standardisering och kvalitetsstyrning av rapporter, kunduppföljning, avtal, transparens och annonsmärkning. Det ger företaget ett verktyg som visar på ett effektivt genomförande i kommunikationen och en kvalitetsstämpel för företaget i dess affärer med kunder och uppdragsgivare.

Certifieringen är en kvalitetsstämpel på att hantering, processer och dokumentation är på plats. Allt för att göra annonsaffären transparent, smidigt och effektiv för alla inblandade. Som köpare av dessa tjänster rekommenderar vi att du alltid efterfrågar en godkänd certifiering från din agentur eller nätverk.

Här hittar du prislista på certifieringen
Regler för influencer marketing

Certifierade bolag enligt IAB Sveriges riktlinjer

Gold standard

IAB Sweden Gold Standard är ett viktigt inslag i vår vision att bygga en hållbar framtid för digital reklam.
*För att certifiera ert bolag behöver ni vara medlem hos IAB Sverige. Bli medlem här
Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 2 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 2 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Publicerat: 3 år sedan

TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved