Rapporter & Guider

Vägen Framåt – Hur man arbetar med identifiering och målgrupper inom digital annonsering

I takt med att integritetslagar skärps och webbläsare blockerar tredjepartskakor i allt högre grad, står marknadsförare inför en omställning. Möjligheterna att följa användarbeteenden mellan webbplatser minskar drastiskt, vilket kräver nya strategier för att förstå, modellera och nå målgrupper på ett effektivt och hållbart sätt.

För att navigera i detta föränderliga landskap behöver branschen utforska och implementera alternativa teknologier som möjliggör relevant och datadriven marknadsföring utan att kompromissa med användarnas integritet. Inom IAB:s task force har vi därför sammanställt en översikt av de vanliga och mest lovande metoderna som utgör alternativ till tredjepartskakor.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 år sedan

Navigera i en värld utan tredjepartskakor – ur ett publicistperspektiv

IAB Sverige Task Force Third Party Cookie kommer under ett webinar den 13 juni…
Publicerat: 1 år sedan

Så hanterar du tredjepartscookiens död – experternas 6 bästa tips

”Behandla de stora webbläsarna som egna kanaler” I detta skede står vi inför den…
Publicerat: 2 år sedan

Webinar: Post Third Party Cookie: Nya tekniska lösningar som kan ersätta tredjepartskakor

Vi reder ut begreppen och alternativa lösningar under ett webinar med Task Force Post…
Publicerat: 3 år sedan

Övergången till kontextuell data

Fortsatt utfasning av tredjepartskakor och den snabba övergången till kontextuell data Med en fortsatt…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved