Webinar: Post Third Party Cookie: Nya tekniska lösningar som kan ersätta tredjepartskakor

Vi reder ut begreppen och alternativa lösningar under ett webinar med Task Force Post Third Party Cookie den 20 april kl 11.00 – 12.15.

Spelplanen för digital marknadsföring ritas om i takt med att tredjepartskakorna blir allt färre.  Men det finns också allt fler aktörer på marknaden som utvecklar nya metoder och datadrivna lösningar som skulle kunna ersätta den gamla cookie-tekniken. Istället kan tex olika identifierare och/eller förstapartsdata användas för att kunna matcha användare i en digital miljö. 

Hur fungerar dessa matchnings-lösningar egentligen? Skiljer de sig från varandra? Och vilken nytta tillför de annonsören? Frågeställningar som IAB Sverige och Task Force Post 3rd Party Cookie vill bena ut tillsammans med några av de bolag som utvecklar de här spännande lösningarna.

Oavsett om du jobbar på byrå, hos publicist eller på ett företag som köper media finns det anledningar att lyssna in på webinaret som sänds live. Vi avslutar webinaret med en Q&A och tar gärna emot frågor.

Eventinformation:

Event

Kommande event

Navigera i en värld utan tredjepartskakor – ur ett publicistperspektiv

IAB Sverige Task Force Third Party Cookie kommer under ett webinar den 13 juni att tillsammans med två publicister att guida er genom de…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 27 augusti presenterar vi 2023 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på…

IAB Sweden Programmatic Event

Boka in i kalendern för höstens största Programmatic-event i Europa! Detta är ett evenemang du inte vill missa – med branschens främsta experter, inspirerande…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved