Task force - Gaming

IAB Sverige Task Force Gaming startades 2020 och är en grupp specialister inom området gaming. Task forcens uppdrag är att ta fram standarder och riktlinjer för annonsering, skapa en ökad förståelse för gaming som företeelse och sprida kunskap om de möjligheter finns inom gaming som mediekanal. Allt från bästa praxis och till att göra marknaden mer tillgänglig och begriplig.

Chris Drake

Flarie

Ordförande

Daniel Pereaux

CONFIG/Fragbite

Susan Nolander

ProAd

Carl-Christian Dyrssen

Esportal Group

Patrik Stenberg

PHD

Linnéa Andersson

McDonalds

Gina Eriksson

Azerion

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 1 år ago

Seminarium: Game On! – Engage your audience through gaming

IAB Sveriges task force Gaming bjuder in till seminarium på Playhouse Teater med efterföljande…
Publicerat: 1 år ago

IAB Europe Webinar: Brand Advertising Spotlight: The In-Game Opportunity in Europe

 IAB Europe will bring together a panel of experts from its Brand Advertising Committee…
Publicerat: 1 år ago

Så kommer du igång med annonsering i gaming

Gamingbranschen växer stadigt och idag spelar 60 % av svenskarna någon typ av videospel*….
Publicerat: 2 år ago

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved