IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 2 år sedan

En sommarhälsning från IAB Sverige

Det är nya tider som väntar så det är dags att våga göra annorlunda!…
Publicerat: 2 år sedan

”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” – Vi ses i Almedalen torsdag 29 juni kl 15:00-18:00!

Under rubriken ”Kommunikationens roll i den hållbara omställningen” bjuder vi tillsammans med Sveriges Annonsörer,…
Publicerat: 2 år sedan

IAB enas i gemensamt åtagande för hållbar digital marknadsföring

Hållbarhet står högt på agendan för marknadsföringsbranschen just nu. IAB Sverige har sedan tidigare…
Publicerat: 2 år sedan

Se vårt webinar om CommToAct & Greenwashing och Greenhushing

Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct Planet. Ett initiativ…
Publicerat: 2 år sedan

IAB Sverige satsar på Retail Media med ny Task Force

Nu startar IAB Sverige en task force för retail media. I specialistgruppen sitter representanter…
Publicerat: 2 år sedan

Nu lanseras TCF 2.2

För att fortsätta hjälpa det digitala ekosystemet att följa de krav som finns i…
Publicerat: 2 år sedan

Förvaltningsrätten i Stockholm slår fast att Klarna Bank brustit i sin informationsplikt

Det är nu hög tid att samtliga organisationer ser över sin integritetspolicy och säkerställer…
Publicerat: 2 år sedan

Podcast driver den starka tillväxten för ljudmedier

Ladda ner rapporten här Annonsinvesteringarna för podcast ökade med 22 % under 2022. Det…
Publicerat: 2 år sedan

Nu lanseras CommToAct Planet!

Marknadsföringens roll i klimatomställningen har blivit alltmer central för att driva både beteendeförändring och…
Publicerat: 2 år sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2023

På IAB Sveriges årsstämma 25 april 2023 valdes Daniel Weilar som ordförande för sjunde…
Publicerat: 2 år sedan

Uppdatering av minimum acceptable practice gällande cookie-banner

Organisationen NOYB har under en längre period granskat olika europeiska bolags cookie-banners och uppmärksammat…
Publicerat: 2 år sedan

Förändrad tidsplan för IAB Europe och TCF-handlingsplanen

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved