IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 2 år sedan

Nu lanseras CommToAct Planet!

Marknadsföringens roll i klimatomställningen har blivit alltmer central för att driva både beteendeförändring och…
Publicerat: 2 år sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2023

På IAB Sveriges årsstämma 25 april 2023 valdes Daniel Weilar som ordförande för sjunde…
Publicerat: 2 år sedan

Uppdatering av minimum acceptable practice gällande cookie-banner

Organisationen NOYB har under en längre period granskat olika europeiska bolags cookie-banners och uppmärksammat…
Publicerat: 2 år sedan

Förändrad tidsplan för IAB Europe och TCF-handlingsplanen

Publicerat: 2 år sedan

Delta i global undersökning om inkludering, rättvisa, mångfald och mental hälsa senast 15 april

Gör din röst hörd i global undersökning om inkludering, jämställdhet, mångfald och psykisk ohälsa…
Publicerat: 2 år sedan

Betydelsen av utgivningsbevis vid hantering av känsliga personuppgifter

I början av februari kom en intressant dom mellan Verifiera AB (Verifiera) och Integritetsskyddsmyndigheten…
Publicerat: 2 år sedan

Vill du delta i vår nya Task Force Retail Media?

I mars startar vi upp en ny task force för retail media Vi söker…
Publicerat: 2 år sedan

IAB Europe söker domstolens beslut om validering av handlingsplanen för TCF

IAB Europe har lämnat in en formell begäran om interimistiska åtgärder till den belgiska…
Publicerat: 2 år sedan

Ny rapport – hållbarhet i digital annonsering

IAB Europe har tagit reda på hur branschen hanterar hållbarhetsfrågan och vilka åtgärder olika…
Publicerat: 2 år sedan

Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar

I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Publicerat: 2 år sedan

Så kommer du igång med annonsering i gaming

Gamingbranschen växer stadigt och idag spelar 60 % av svenskarna någon typ av videospel*….
Publicerat: 2 år sedan

400 Sekunder – All of Us

I detta avsnitt av 400 sekunder bjuder vi in vår samarbetspartner All of Us….
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved