Nyheter Publicerat: 2 år sedan Nu lanseras CommToAct Planet! Marknadsföringens roll i klimatomställningen har blivit alltmer central för att driva både beteendeförändring och…
Nyheter Publicerat: 2 år sedan Här är IAB Sveriges styrelse 2023 På IAB Sveriges årsstämma 25 april 2023 valdes Daniel Weilar som ordförande för sjunde…
Fråga Advokaten Publicerat: 2 år sedan Uppdatering av minimum acceptable practice gällande cookie-banner Organisationen NOYB har under en längre period granskat olika europeiska bolags cookie-banners och uppmärksammat…
Nyheter Publicerat: 2 år sedan Delta i global undersökning om inkludering, rättvisa, mångfald och mental hälsa senast 15 april Gör din röst hörd i global undersökning om inkludering, jämställdhet, mångfald och psykisk ohälsa…
Fråga Advokaten Publicerat: 2 år sedan Betydelsen av utgivningsbevis vid hantering av känsliga personuppgifter I början av februari kom en intressant dom mellan Verifiera AB (Verifiera) och Integritetsskyddsmyndigheten…
Nyheter Publicerat: 2 år sedan Vill du delta i vår nya Task Force Retail Media? I mars startar vi upp en ny task force för retail media Vi söker…
Legal & Policy Publicerat: 2 år sedan IAB Europe söker domstolens beslut om validering av handlingsplanen för TCF IAB Europe har lämnat in en formell begäran om interimistiska åtgärder till den belgiska…
Nyheter Publicerat: 2 år sedan Ny rapport – hållbarhet i digital annonsering IAB Europe har tagit reda på hur branschen hanterar hållbarhetsfrågan och vilka åtgärder olika…
Fråga Advokaten Publicerat: 2 år sedan Vem ansvarar för redaktionella annonser? Advokaten förklarar I slutet av november kom en intressant dom mellan Konsumentombudsmannen och Happy Green och…
Gaming Publicerat: 2 år sedan Så kommer du igång med annonsering i gaming Gamingbranschen växer stadigt och idag spelar 60 % av svenskarna någon typ av videospel*….
Nyheter Publicerat: 2 år sedan 400 Sekunder – All of Us I detta avsnitt av 400 sekunder bjuder vi in vår samarbetspartner All of Us….