Gold Standard Influencer Marketing Agencies 2.0

I en relativt ung bransch syftar vår certifiering av byråer, influencer-nätverk och agenturer till att främja standardisering och kvalitetsstyrning av rapporter, kunduppföljning, avtal, transparens och annonsmärkning. 

Certifieringen är en kvalitetsstämpel på att hantering, processer och dokumentation är på plats och gör annonsaffären transparent, smidig och effektiv för alla inblandade. Som köpare av dessa tjänster rekommenderar vi att du alltid efterfrågar en godkänd certifiering från din agentur eller nätverk.

Process för certifiering

  1. Anmäl intresse via IAB Sveriges hemsida
  2. Efter anmälan kontaktas bolaget av utvald revisionsaktör 
  3. Utse ansvarig för Gold Standard hos bolaget
  4. Revisionsaktör förmedlar checklista som specificera vad som ska efterlevas och granskning av interna processer påbörjas
  5. Bolaget har max 12 mån på sig att genomföra processen
  6. Vid godkänd revision med uppvisat underlag utfärdas sigill av IAB

Registrera ditt bolag här:

Prislista Gold Standard Influencer Marketing Agencies 2.0

Gold Standard Influencer Marketing Agencies

Fullständig revision & intyg

Kontroll av självdeklaration

Byråer/influencernätverk och agenturer

12 350 SEK​​

3 576 SEK

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 11 månader sedan

Gold Standard 2.0 – en kvalitetsstämpel för ökat ansvar inom digital annonsering

IAB Sverige lanserar Gold Standard 2.0, ett uppdaterat initiativ som syftar till att stärka…
Publicerat: 3 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 3 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 4 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved