Om Gold Standard

IAB_GoldStandard-2.0-Gold-2024

IAB Sveriges åtagande att bygga en hållbar framtid för digital reklam är förankrad i IAB Sweden Gold Standard. Gold Standard har tre enkla men grundläggande mål – att minska annonsbedrägeri, förbättra den digitala reklamupplevelsen och öka varumärkessäkerheten/Brand Safety & Suitability. 

Certifieringen är en kvalitetsstämpel som visar att ni är en ansvarstagande aktör på marknaden. För att höja kvalitéen i dina medieköp är det viktigt att du som köpare efterfrågar Gold Standard-certifiering.  

Gold Standard involverar alla delar av det digitala ekosystemet. Här ser du vilken certifiering som är rätt för er.

För att certifiera ert bolag behöver ni vara medlem hos IAB Sverige.

För övriga frågor, kontakta Sofia Brännborn, Kommunikatör och projektledare på IAB Sverige.

Mål med Gold Standard

Förbättra den digitala reklamupplevelsen

Genom att följa IAB Tech Labs LEAN-principer, Coalition for Better Ads och andra branschstandarder förbättras reklamupplevelsen för konsumenterna.

Motverka annonsbedrägeri

Genom branschstandarder och tekniska funktioner som säkerställer att endast auktoriserade aktörer kan sälja annonsutrymme motverkas handel med falskt annonslager. Genom att t ex implementera IAB TechLabs ads.txt starndard.

Öka varumärkessäkerheten

Genom att följa riktlinjer som finns för Brand Safety/Suitability ökas varumärkessäkerheten.

Avgift

Gold Standard 2.0 och Gold Standard Influencer Marketing Agencies 2.0  är en revision som genomförs av en tredje part och därmed tillkommer en avgift. Priser finns under respektive kategori i menyn. Gold Standard Köpare är kostnadsfri.

Registrera ditt bolag här:

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 11 månader sedan

Gold Standard 2.0 – en kvalitetsstämpel för ökat ansvar inom digital annonsering

IAB Sverige lanserar Gold Standard 2.0, ett uppdaterat initiativ som syftar till att stärka…
Publicerat: 3 år sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 3 år sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 4 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved