Senaste nytt från IAB Sverige

Sveriges största influencer-nätverk och agenturer visar vägen för en säker och...

Daniel Troyse, Head Of Influencer, Bonnier Lifestylegruppen & Tailsweep, Alexander Gradin, Co-founder, Beatly, Amanda Landfeldt, Säljare, Life Of Svea. I en relativt ung bransch där...

IAB Sverige Person of the Year 2020

Under IAB Sweden Programmatic Event 2020 delade även IAB Sveriges styrelse ut priset "Person of the Year". Detta år tilldelades Jane Westermark, Product Manager,...

Vi behöver din hjälp!

Vi behöver din hjälp! IAB Sverige genomför nu en undersökning med vår nyligen startade task force för Gaming, Gamers & E-sport. Gaming är en av branscherna...

IAB Sweden Programmatic Event 2020

Tusen tack till er alla som deltog på IAB Sweden Programmatic Event 2020 Tack till vår fantastiska moderator Daniel Weilar, till alla talare, till panelen och...

Attitudes to Programmatic Advertising 2020

Den Programmatiska handeln är nu värd över 23 miljarder euro Bryssel den 2 oktober: IAB Europe, den ledande europeiska branschorganisationen för digital marknadsföring och reklam,...

200930 – ePrivacy uppdateringar under det tyska ordförandeskapet

Den 6 juli lade det nyligen tillträdda tyska ordförandeskapet i EUs råd fram ett policy-förslag till eprivacy-förordningen, men vi har fortfarande ännu...

Vad innebär Schrems II i praktiken?

EU-domstolen kom i somras med en dom som underkände kommissionens beslut om att det finns adekvat skyddsnivå vid överföring av personuppgifter till USA ”Privacy...

IAB Europe lanserar Industry Guide to Supply Path Optimisation (SPO)

Nyligen släppte IAB Europe Industry ‘Guide to Supply Path Optimization (SPO)’. Skrivet av branschens experter syftar denna guide till att utbilda alla intressenter om...

David Cohen blir ny VD för IAB

Interactive Advertising Bureau (IAB), den amerikanska branschorganisationen för digitala medier och marknadsföring, har utsett David Cohen till sin verkställande direktör. Cohen efterträder Randall Rothenberg,...

Nu lanseras IAB Privacy Lab – ny förmån för våra medlemmar

IAB Europe i samarbete med IAB Tech Lab - lanserar IAB Privacy Lab IAB Privacy Lab är en...

Nu är marknaden redo för Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0

Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0 ÖVER 500 BOLAG OCH 70 CMPs HAR ANSLUTIT SIG VID ÖVERGÅNGEN Nu vet vi hur övergången till Transparency & Consent...

Nu lanserar vi den digitala kursen “Digital Media – Buying &...

Vill du bli proffs på digital marknadsföring? Gör som över 800 branschkollegor och anmäl dig till certifieringskursen “Digital Media - Buying & Planning”. Nu på...

Världsledande företag går samman i initiativet “Partnership for Responsible Addressable Media”

Partnership for Responsible Addressable Media Ledande branschorganisationer och företag som representerar samtliga sektorer i den globala reklambranschen har i dagarna gått samman i “Partnership for...

Digital Services Act – DSA – Lagen om digitala tjänster

IAB Europes preliminära kommentarer om översynen av rättsliga ramar för digitala tjänster (DSA) Sammanfattning

Vi startar ny Task Force

The Post Third-Party Cookie Task Force Nytt styrelsebeslut gör att vi startar en ny Task Force på området...

IAB Tech Lab ökar investeringar och närvaro i Europa

NEW YORK, NY (9 juni 2020) - IAB Tech Lab har nu meddelat att vonwerschpartner Digital Strategies har anställts för att representera organisationen i...

IAB Europe AdEx Benchmark 2019

IAB Europe AdEx Benchmark 2019 visar att den europeiska marknaden för digital reklam fortsätter växa och överstiger nu 64 miljarder Euro 2019. Sverige kvalar...

IAB tar nytt grepp om utbildningsmarknaden i Sverige: IAB Sweden Academy

IAB Sverige, den ledande branschorganisation för digital marknadsföring, tar nu ett nytt grepp om utbildningsmarknaden i Sverige. Med Bonnier News i starten påbörjar nu...

Upcoming IAB Europe Virtual Events

IAB Europe arrangerar ett flertal webinars och virtuella evenemang under de närmaste veckorna. En del av...

IAB Sweden Mixx Awards flyttas till 5 maj 2021

På grund av coronavirusets händelseutveckling och restriktioner kommer vi inte kunna genomföra IAB Sweden Mixx Awards den...

200520 Verizon Media Webinar: Changing World, Changing Behaviours

Konsumenter anpassar sitt beteende för att hantera den nya verkligheten, men det betyder nödvändigtvis inte att...

200603 IAB Europe Interact Online

Med tanke på de nuvarande omständigheterna kring COVID-19-pandemin, har IAB Europe tagit beslutet att skjuta upp sitt årliga evenemang, Interact, till 2021. Nu kommer...

Här är IAB Sveriges nya styrelse

Under IAB:s årsstämma i fredags beslutades det att Daniel Weilar blir ordförande för organisationen för fjärde året. Samtidigt omvaldes majoriteten av styrelsen med undantag för...

IAB Europe Guide to the Post Third-Party Cookie Era

IAB Europe har tillsammans med experter från IAB Programmatic Trading Committee (PTC) utvecklat en guide för att förbereda varumärken, byråer, publicister och tekniska mellanhänder...

Ytterligare byggsten i IABs kunskapsnav: Universellt ramverk för mätning av digital...

”Digital Advertising Effectiveness Measurement Framework” är ett nytt ramverk för effektmätning av digital annonsering från IAB Europe. Målet med ramverket är att få bort...