Senaste nytt från IAB Sverige

Vi söker Kommunikatör / Projektledare till IAB Sverige

Nu söker vi en kommunikatör/projektledare med expertis inom PR och digitala kanaler som ska hjälpa oss att kommunicera relevant information till medlemmar...

IAB Europe Digital Bootcamp

Boosta dina digitala skills 2021 Världen har förändrats drastiskt under de senaste månaderna. Organisationer måste anpassa och förändra sin personalstyrka och lägga mer fokus än...

Tech Lab Goals 2021 – Industry Value Details

Nu har IAB Tech Lab presenterat sina planer och mål för 2021. IAB Tech Lab Board har satt följande prioriteringar för att styra det...

Ny Best Practice Guide: Gaming, Gamers & Esport

Vill du veta vilka möjligheter det finns för företag att synas och marknadsföras inom gaming? Då ska du ladda ner den nya Best Practice Guiden...

ePrivacy – Öppnar upp för att säkerställa ett brett tillgängligt innehåll...

Den 10 februari enades EU:s medlemsstater om ett förhandlingsmandat för förslaget till e-Privacy direktivet, vilket gör det möjligt för rådet att inleda...

Spotify tar plats i IAB Sveriges styrelse

IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, fortsätter att stärka sin position på marknaden genom att välkomna Spotify som ny Industri Partner 2021. För första...

PRAM söker förslag för nya system för att identifiera webbanvändare

Samarbete kring nya identifieringssystem För fem månader sedan skapades organisationen Partnership for Responsible Addressable Media (PRAM) och de...

Anmäl dig till MediaPadel idag!

IAB sponsrar Mediasveriges egna padelturnering Anmäl dig här! Padel har växt explosionsartat de senaste åren och idag tycks var och varannan person drabbats av padelfeber. Det...

Nytt SDK nu tillgängligt för Online Video från IAB Tech Lab

Nytt SDK lanserades i december 2020 - tillgängligt för Online Video-annonsering från IAB Tech Lab Detta SDK möjliggör för...

Sök rollen som IAB Europes nya “Digital Advertising Technology Director”

Nu söker vår moderorganisation IAB Europe ny medarbetare Tjänsten behöver inte vara Brysselbaserad Scope of...

Nu kan du se “The Economic Trends Forum Webinar – 2021...

The Economic Trends Forum (ETF) är ett webinar som erbjuder marknadsanalys och branschinsikter för våra företagsmedlemmar.

Ny guide ska öka medie-kvalitet och effektiviteten “Guide to Ad Fraud”

8 december 2020, Bryssel, Belgien: IAB Europe lanserar ”Guide to Ad Fraud” för att bidra till ökad medie-kvalitet och -effektivitet i den digitala reklambranschen....

Bredda din kunskap: Programmatic E-learning Course

Programmatic E-learning Course Tillsammans med Task Force Programmatic har vi tagit fram en ny kurs i IAB Sweden Academy. E-learningen passar dig som arbetar med digitala...

Ny Task Force – Affiliate Marketing – Vill du ingå i...

ÄR DU INTRESSERAD? Nu startar vi en ny Task Force med fokus på Affiliate marknadsföring Är du intresserad?Den 23 mars 2021 startar...

Två timmar i rasande fart – titta på 8 Minutes i...

https://iabsverige.se/genomforda-events/201209-trend-seminarium-8-minutes/

Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige

Aller media går in som Industry Partner till IAB Sverige IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, får nu tillskott av Aller media i sin styrelse...

Sveriges största influencer-nätverk och agenturer visar vägen för en säker och...

Daniel Troyse, Head Of Influencer, Bonnier Lifestylegruppen & Tailsweep, Alexander Gradin, Co-founder, Beatly, Amanda Landfeldt, Säljare, Life Of Svea. I en relativt ung bransch där...

IAB Sverige Person of the Year 2020

Under IAB Sweden Programmatic Event 2020 delade även IAB Sveriges styrelse ut priset "Person of the Year". Detta år tilldelades Jane Westermark, Product Manager,...

Vi behöver din hjälp!

Vi behöver din hjälp! IAB Sverige genomför nu en undersökning med vår nyligen startade task force för Gaming, Gamers & E-sport. Gaming är en av branscherna...

IAB Sweden Programmatic Event 2020

Tusen tack till er alla som deltog på IAB Sweden Programmatic Event 2020 Tack till vår fantastiska moderator Daniel Weilar, till alla talare, till panelen och...

Attitudes to Programmatic Advertising 2020

Den Programmatiska handeln är nu värd över 23 miljarder euro Bryssel den 2 oktober: IAB Europe, den ledande europeiska branschorganisationen för digital marknadsföring och reklam,...

200930 – ePrivacy uppdateringar under det tyska ordförandeskapet

Den 6 juli lade det nyligen tillträdda tyska ordförandeskapet i EUs råd fram ett policy-förslag till eprivacy-förordningen, men vi har fortfarande ännu...

Vad innebär Schrems II i praktiken?

EU-domstolen kom i somras med en dom som underkände kommissionens beslut om att det finns adekvat skyddsnivå vid överföring av personuppgifter till USA ”Privacy...

IAB Europe lanserar Industry Guide to Supply Path Optimisation (SPO)

Nyligen släppte IAB Europe Industry ‘Guide to Supply Path Optimization (SPO)’. Skrivet av branschens experter syftar denna guide till att utbilda alla intressenter om...

David Cohen blir ny VD för IAB

Interactive Advertising Bureau (IAB), den amerikanska branschorganisationen för digitala medier och marknadsföring, har utsett David Cohen till sin verkställande direktör. Cohen efterträder Randall Rothenberg,...