Senaste nytt från IAB Sverige

De ska avgöra vinnarna av MIXX Awards 2021

0
Efter ett års uppehåll på grund av Covid-19 är IAB Sveriges gala MIXX Awards tillbaka i höst. Nu är det klart vilka som ska...

IAB Tech Lab lanserar Trancparency Center – en plattform för att...

0
IAB Tech Lab har lanserat den globala tjänsten Tech Lab Transparency Center. Målet är att tillhandahålla en resurs som gör det enkelt för dig...

IAB Europa lanserar guide om kontextuell annonsering

0
IAB Europa har lanserat en guide om kontextuell annonsering för att ge vidare utbildning om ett av alternativen till tredjepartscookies. Guiden sammanfattar vad kontextuell annonsering...

IAB Tech Lab lanserar ny valideringstjänst av leverantörskedjan för publicister

0
IAB Tech Lab tillkännagav idag att de släpper en ny automatiserad tjänst, Supply Chain Validation Service, för att hjälpa publicister att validera leverantörskedjan. Tjänsten...

Googles uppdaterade tidsplan för Privacy Sandbox

0
Google kommer fasa ut tredjepartscookies i Chrome under en tremånadersperiod i slutet av 2023. Detta tillkännagavs nyligen i en reviderad tidsplan från Google.  Den justerade...

IAB Europe AdEx Benchmark 2020 visar att den europeiska och svenska...

0
Den svenska marknaden för digital reklam ökade med 5,3 % under 2020. Det innebär att Sverige även detta år kvalar in som den sjunde...

Kenneth Danielsson blir interim VD för IAB Sverige

0
Kenneth Danielsson blir interim VD för IAB Sverige IAB Sveriges styrelse har utsett Kenneth Danielsson till interim VD. Danielsson har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring....

21-10-27 IAB Sweden Programmatic Event

0
IAB Sweden Programmatic Event Den 27 oktober är det dags igen för IAB Sveriges populära Programmatic Event på Venue81 i Stockholm där vi tillsammans med Task Force Programmatic...

Ny undersökning på uppdrag av IAB Europe – européerna uppskattar hur...

0
Bland kritiska EU-politiska diskussioner om framtiden för Europas digitala ekonomi har reklam länge varit ett omdiskuterat ämne. Faktum är att de internet vi använder...

Charlotte Thür slutar som VD för IAB Sverige

0
Efter totalt 10 år väljer nu Charlotte Thür att lämna posten som VD för branschorganisationen IAB Sverige. Detta meddelade hon på IAB Sveriges årsstämma...

IAB Sveriges yttrande gällande rubricerat betänkande från Spelmarknadsutredningen

0
”Ökat skydd och stärkt reglering på den omreglerade spelmarknaden” (Fi 2021/00300) Betänkandet (SOU 2020:77) IAB Sverige – Lokala armen för branschorganisationen IAB (Interactive Advertising Bureau i...

IAB Europe drar tillbaka “IAB Europe OBA Framework” från 2011

0
Den 31 mars gick IAB Europe ut med att de ska avlägsna "IAB Europe EU Framework for Online Behavioral Advertising" eller "OBA Framework", som...

Podcasts – mest snabbväxande mediekategorin 2021

0
Nu presenteras för första gången någonsin de svenska annonsintäkterna för podcast I samarbete med IAB Sverige har Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) gjort den...

Delade meningar 2021

1
EXKLUSIVT FÖR IAB SVERIGES MEDLEMMAR! Frågan om digital integritet är ständigt aktuell. Tidigare har diskussionen tagit fart i samband med olika dataläckor och riktade påverkanskampanjer....

Det går inte att lagstifta bort okunskap om datahantering på nätet

0
I förra veckan släppte Insight Intelligence tillsammans med IAB Sverige, Karlstads universitet, Skatteverket och Arbetsförmedlingen undersökningen Delade Meningar, om svenskarnas syn på digital integritet. Resultatet...

IAB Tech Lab lanserar “A Portfolio Of Standards For Responsible Addressability...

0
NY GLOBAL PLATTFORM FÖR INTEGRITET FRÅN IAB TECH LAB Utfasningen av tredjepartscookies i alla webbläsare och med överhängande ändringar av mobilannons-ID:n gör att IAB Tech...

TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

0
TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på företagets ansträngningar att kontinuerligt höja standarderna och tillhandahålla bästa möjliga...

Vi söker Kommunikatör / Projektledare till IAB Sverige

0
TJÄNSTEN ÄR NU TILLSATT. Nu söker vi en kommunikatör/projektledare med expertis inom PR och digitala kanaler som ska hjälpa oss att kommunicera relevant information till...

IAB Europe Digital Bootcamp

0
Boosta dina digitala skills 2021 Världen har förändrats drastiskt under de senaste månaderna. Organisationer måste anpassa och förändra sin personalstyrka och lägga mer fokus än...

Tech Lab Goals 2021 – Industry Value Details

0
Nu har IAB Tech Lab presenterat sina planer och mål för 2021. IAB Tech Lab Board har satt följande prioriteringar för att styra det...

Ny Best Practice Guide: Gaming, Gamers & Esport

0
Vill du veta vilka möjligheter det finns för företag att synas och marknadsföras inom gaming? Då ska du ladda ner den nya Best Practice Guiden...

ePrivacy – Öppnar upp för att säkerställa ett brett tillgängligt innehåll...

0
Den 10 februari enades EU:s medlemsstater om ett förhandlingsmandat för förslaget till e-Privacy direktivet, vilket gör det möjligt för rådet att inleda diskussioner med...

Spotify tar plats i IAB Sveriges styrelse

0
IAB Sverige, branschorganisationen för digital marknadsföring, fortsätter att stärka sin position på marknaden genom att välkomna Spotify som ny Industri Partner 2021. För första...

PRAM söker förslag för nya system för att identifiera webbanvändare

0
Samarbete kring nya identifieringssystem För fem månader sedan skapades organisationen Partnership for Responsible Addressable Media (PRAM) och de söker nu information om potentiell ny teknik...

MediaPadel är igång!

0
IAB sponsrar Mediasveriges egna padelturnering Läs mer här! Padel har växt explosionsartat de senaste åren och idag tycks var och varannan person drabbats av padelfeber. Det...