Senaste nytt från IAB Sverige

David Cohen blir ny VD för IAB

Interactive Advertising Bureau (IAB), den amerikanska branschorganisationen för digitala medier och marknadsföring, har utsett David Cohen till sin verkställande direktör. Cohen efterträder Randall Rothenberg,...

Nu lanseras IAB Privacy Lab – ny förmån för våra medlemmar

IAB Europe i samarbete med IAB Tech Lab - lanserar IAB Privacy Lab IAB Privacy Lab är en...

Nu är marknaden redo för Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0

Transparency & Consent Framework (TCF) v2.0 ÖVER 500 BOLAG OCH 70 CMPs HAR ANSLUTIT SIG VID ÖVERGÅNGEN Nu vet vi hur övergången till Transparency & Consent...

Nu lanserar vi den digitala kursen “Digital Media – Buying &...

Vill du bli proffs på digital marknadsföring? Gör som över 800 branschkollegor och anmäl dig till certifieringskursen “Digital Media - Buying & Planning”. Nu på...

Världsledande företag går samman i initiativet “Partnership for Responsible Addressable Media”

Partnership for Responsible Addressable Media Ledande branschorganisationer och företag som representerar samtliga sektorer i den globala reklambranschen har i dagarna gått samman i “Partnership for...

IAB Sweden Academy – ansök till Digital Sales nu

Efter fem framgångsrika år blir våra certifieringskurser nu helt digitala via IAB Sweden Academy på marknadens vassaste e-learningplattform. Deltagarna ges flexibiliteten att själva bestämma...

Digital Services Act – DSA – Lagen om digitala tjänster

IAB Europes preliminära kommentarer om översynen av rättsliga ramar för digitala tjänster (DSA) Sammanfattning

Vi startar ny Task Force

The Post Third-Party Cookie Task Force Nytt styrelsebeslut gör att vi startar en ny Task Force på området...

IAB Tech Lab ökar investeringar och närvaro i Europa

NEW YORK, NY (9 juni 2020) - IAB Tech Lab har nu meddelat att vonwerschpartner Digital Strategies har anställts för att representera organisationen i...

IAB Europe AdEx Benchmark 2019

IAB Europe AdEx Benchmark 2019 visar att den europeiska marknaden för digital reklam fortsätter växa och överstiger nu 64 miljarder Euro 2019. Sverige kvalar...

IAB tar nytt grepp om utbildningsmarknaden i Sverige: IAB Sweden Academy

IAB Sverige, den ledande branschorganisation för digital marknadsföring, tar nu ett nytt grepp om utbildningsmarknaden i Sverige. Med Bonnier News i starten påbörjar nu...

Upcoming IAB Europe Virtual Events

IAB Europe arrangerar ett flertal webinars och virtuella evenemang under de närmaste veckorna. En del av...

IAB Sweden Mixx Awards flyttas till 5 maj 2021

På grund av coronavirusets händelseutveckling och restriktioner kommer vi inte kunna genomföra IAB Sweden Mixx Awards den...

200520 Verizon Media Webinar: Changing World, Changing Behaviours

Konsumenter anpassar sitt beteende för att hantera den nya verkligheten, men det betyder nödvändigtvis inte att...

200603 IAB Europe Interact Online

Med tanke på de nuvarande omständigheterna kring COVID-19-pandemin, har IAB Europe tagit beslutet att skjuta upp sitt årliga evenemang, Interact, till 2021. Nu kommer...

Här är IAB Sveriges nya styrelse

Under IAB:s årsstämma i fredags beslutades det att Daniel Weilar blir ordförande för organisationen för fjärde året. Samtidigt omvaldes majoriteten av styrelsen med undantag för...

IAB Europe Guide to the Post Third-Party Cookie Era

IAB Europe har tillsammans med experter från IAB Programmatic Trading Committee (PTC) utvecklat en guide för att förbereda varumärken, byråer, publicister och tekniska mellanhänder...

Ytterligare byggsten i IABs kunskapsnav: Universellt ramverk för mätning av digital...

”Digital Advertising Effectiveness Measurement Framework” är ett nytt ramverk för effektmätning av digital annonsering från IAB Europe. Målet med ramverket är att få bort...

Hur inverkar COVID-19-pandemin på marknadsföringsåtgärder?

Vad gör företag för att säkerställa lönsamhet även genom COVID-19-krisen? I det senaste blogginlägget på Dagens Media diskuterar vi resultatet från vår färska studie om...

Adverty blir första adtech-bolag i Sverige att erhålla IAB Sweden Gold...

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, har nyligen tilldelats IAB Sveriges Gold Standard certifikat. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel som...

Better Together: Inspiration från vår bransch

Hur jobbar ert företag? Maila hanna.westman@iabsverige.se för att bidra med era initiativ.   För att uppmuntra distansarbete i dessa tider erbjuder nu Microsoft gratis licenser...

Vad vill ni att vi ska göra mer av under COVID-19?

I dessa utmanande tider är det viktigt för oss att fortsätta stötta och vägleda våra medlemmar.  Vi försöker göra allt vårt material tillgängligt för er...

Våra seminarier blir helt digitala

Under rådande omständigheter med COVID-19s framfart och att många arbetar hemifrån väljer vi att genomföra våra seminarier som planerat, men helt digitalt. Sedan 2015...

IAB Sverige samlar expertisen inom gaming & esport

Spelbranschen är en snabbt växande bransch och är redan idag en av världens största. En innehållskategori med passionerade fans vilket gör det till en...

IAB Europas chefekonom om effekterna av COVID-19

Missa inte detta fördrag som går att lyssna på i efterhand. Daniel Knapp ger sin ekonomiska analys av COVID-19 direkta påverkan på digital marknadsföring, ...