IAB Sverige Nyheter

Publicerat: 4 minuter sedan

Här är IAB Sveriges styrelse 2024

Idag den 17 april 2024 höll IAB Sverige sin årsstämma där Daniel Weilar blev…
Publicerat: 5 dagar sedan

Spännande nyheter – CommToAct får EU-stöd och två nya branschpartners

Vi är glada att få meddela att CommToAct tar stora kliv framåt! Med beviljat…
Publicerat: 3 veckor sedan

IAB släpper guide till influencer marketing

IAB Sverige Task Force Influencer Marketing har släppt en ny guide som ska ge…
Publicerat: 1 månad sedan

Granskning från EU-kommissionen visar att många influencers inte reklammarkerar

EU-kommissionen har tillsammans med konsumentskyddsmyndigheter i 22 länder, däribland svenska Konsumentverket, granskat hur influencers…
Publicerat: 1 månad sedan

Här är de nominerade i Mixx Awards 2024!

Nu står det klart vilka bidrag jurygrupperna har valt ut som nominerade i IAB…
Publicerat: 2 månader sedan

Ny rapport från IAB Europe: State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Report 2024

IAB Europes hållbarhetsutskott, Sustainability Standards Committee, har för andra året i rad tagit fram…
Publicerat: 3 månader sedan

Att invända mot direktreklam – En ovillkorlig rätt enligt GDPR

Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) konstaterade att H&M har behandlat personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen (GDPR) eftersom…
Publicerat: 4 månader sedan

Tack för i år!

  Året går mot sitt slut och vi på IAB Sverige vill ta tillfället…
Publicerat: 4 månader sedan

PTS avslutar sin granskning om cookieinformation

Den 7 oktober 2022 inledde PTS tillsyn över ett urval av webbplatsinnehavare för att…
Publicerat: 4 månader sedan

Hon är årets trendspanare

PÅ IAB Sveriges årliga trendseminarium deltog 12 talare för att på åtta minuter dela…
Publicerat: 4 månader sedan

Små och medelstora influencers får majoriteten av intäkterna

Det är influencers med under 100 000 följare som får den största delen av intäkterna…
Publicerat: 5 månader sedan

Ny rapport från IAB Europe: Attitudes to Programmatic Advertising

För nionde året i rad presenterar IAB Europe rapporten Attitudes to Programmatic Advertising som…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved