Gaming

Spelbranschen är en snabbt växande bransch och är redan idag en av världens största. Det är en innehållskategori med passionerade fans vilket gör det till en attraktiv målgrupp för marknadsförare. I Norden finns ett stort intresse för esport, och intresset är så stort att det börjar utmana tittarsiffrorna i många traditionella stora tv-sporter som fotboll och ishockey. Det finns stora likheter vad gäller annonsering och aktivering inom esport och traditionell sport. Med det sagt är möjligheterna oändliga när det kommer till marknadsföring och annonsering inom esport och gaming.

Ladda gärna ner Gaming Best Practice Guide 2.0 2023 – en fullproppad guide för dig som vill bli proffs på att annonsera inom gaming. Lär dig vad gaming är, hur det används, hur det fungerar och vilka möjligheter kanalen skapar för marknadsförare. Målet med guiden är att skapa en ökad förståelse för gaming som företeelse och sprida kunskap om de möjligheter som finns inom gaming som mediekanal.

 

Dela sida:

Gaming Best Practice Guide 2.0 2023

The purpose of this best practice guide is to help you, as marketeers, gain a deeper understanding of the opportunity that gaming offers to help drive growth for your business (whatever your business).
Within this document we cover the monumental growth of gaming as an entertainment channel, the audiences who are engaging and the opportunities within gaming for brands as a communications channel (both channels and formats…. from in-game advertising to eSports).

By doing this we hope to dispel some of the mystery and help more brands get into gaming with practical guidance. This report was written by members of the Swedish IAB Gaming task force and is updated annually.

Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 9 månader sedan

Seminarium: Game On! – Engage your audience through gaming

IAB Sveriges task force Gaming bjuder in till seminarium på Playhouse Teater med efterföljande…
Publicerat: 1 år sedan

IAB Europe Webinar: Brand Advertising Spotlight: The In-Game Opportunity in Europe

 IAB Europe will bring together a panel of experts from its Brand Advertising Committee…
Publicerat: 1 år sedan

Så kommer du igång med annonsering i gaming

Gamingbranschen växer stadigt och idag spelar 60 % av svenskarna någon typ av videospel*….
Publicerat: 2 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved