AI i marknadsanalys

AI förändrar marknadsföringslandskapet och skapar nya möjligheter att arbeta snabbare och mer effektivt för dig som jobbar med insikt och analys. Här hittar du material i olika format som visar hur AI-verktyg kan användas för att optimera arbetsprocesser, utveckla bättre prompts och använda AI vid komplexa analyser och urval – alltid med fokus på samspelet mellan människa och maskin. 

Materialet finns tillgängligt i olika format skapat med hjälp av olika AI-verktyg, såsom presentationer, poddar, videor och kortare sammanfattningar, för att passa olika behov och arbetssätt. Detta för att vi själva, under processen, skulle utvärdera AIs möjligheter att automatiskt skapa innehåll från text till olika medieformat. Detta gör att det är textformatet som är skapat och kontrollerat av en människa, övriga format är rent AI skapade och inte faktakontrollerat. De finns för att ge en bild av hur väl det fungerar att skapa material från text till andra format med hjälp av AI, styrkor och svagheter och hur korrekt det blir. Se det som en inspiration till att explorativt utforska AIs möjligheter!

Då tekniken utvecklas i snabb takt kan innehållet snabbt bli utdaterat. Vår ambition är att biblioteket löpande ska bli uppdaterat med nytt material och nya insikter, för att säkerställa att du alltid har tillgång till relevant och aktuell kunskap.

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 år sedan

Insikt & Analys – Attention – en ny valuta?

Vår andra arbetsgrupp under task force Insikt & Analys bjuder in till ett spännande…
Publicerat: 3 år sedan

Insikt & Analys – What’s hot – what is not

Det är dags för den första av våra två arbetsgrupper under task force Insikt…
Publicerat: 3 år sedan

Explosionsartad ökning för digital marknadsföring

Den europeiska marknaden för digital reklam ökade med över 30 % under 2021 till…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved